fbpx
פיטורים

איך מפקיד לפנסיה מי שהוא שכיר וגם עצמאי?

מאת: יגאל פלג, מנורה מבטחים

במציאות הכלכלית של היום, רבים מאתנו  בוחרים להיות "בילנסרים", כלומר להשלים הכנסה בשעות הפנאי, במקביל לעבודה בשכר גלובלי או שעתי. אבל, כשהמדינה דורשת מאתנו להפקיד לפנסיה גם בתור שכירים וגם בתור עצמאיים, המצב נהיה מבלבל. כך תעשו סדר בנתונים ותוכלו לחסוך יותר/

אם אתם עובדים כעצמאיים, בטח קיבלתם בסוף 2019 מכתב מפתיע מרשות האכיפה והגבייה. במכתב נאמר שהחל מ-2017 חלה עליכם חובה לפתוח קופה לחיסכון פנסיוני במסגרת קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים, או להסתכן בקנס של 500 שקלים על כל שנת הפרה. המכתב הזה כנראה תפס אתכם בהפתעה, בין השאר משום שאתם כבר מפקידים לקרן פנסיה – בכובע השני שלכם, כשכירים!
בואו נעשה סדר. אם קיבלתם את המכתב, אתם עצמאיים בין הגילאים 21-60 ורשומים שישה חודשים לפחות כעוסק במס ערך מוסף. במילים אחרות, אתם עצמאיים, גם אם במקביל אתם שכירים שמשלמים מסים ומפרישים לפנסיה ולגמל. אפשר להתעלם מהמכתב רק אם מלאו לכם 55 לפני ינואר 2017, מה שאומר שחל עליכם הפטור מהפקדות לחיסכון הפנסיוני.
בכל אופן, אין צורך שתפקידו פעמיים לפנסיה, אך כן נדרש שתפקידו משתי המשכורות באופן מאוזן, שהולם את רמת ההכנסה הכוללת שלכם. כך, תוכלו לוודא שאתם ממקסמים את הסכום שניתן לחסוך לפנסיה, ויכולים לחיות לאחר הפרישה ברמת החיים שאליה התרגלתם, בלי קשר לאם הרווחתם יותר בתור שכירים או בתור עצמאיים.
כדי לעשות זאת, תבדקו קודם כל כמה המעסיק מפקיד עבורכם כשכירים. לאחר מכן, תבדקו כמה אתם מחויבים להפקיד כעצמאיים. אם כעצמאיים אתם מרוויחים עד חצי מהשכר הממוצע במשק, עליכם להפקיד……

חיסכון משלכם
את ההפקדה העצמאית תוכלו לבצע ל…..

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מנורה מבטחים   

פיטורים
תמיד כאן לשירותכם: