fbpx

בחל"ת או באבטלה: איך לדאוג להמשך הביטוח הפנסיוני?

מאת  אליצפן רוזנברג, אתר מקור ראשון

במציאות של מאות אלפים הנמצאים עדיין בחל"ת ורבבות מובטלים שפוטרו, יש חשיבות גדולה להמשך הביטוח הפנסיוני. מה נדרש לעשות כדי לשמר את הזכויות? הנה מה שכדאי לדעת:

בחל"ת או באבטלה: איך לדאוג להמשך הביטוח הפנסיוני?
במציאות של מאות אלפים הנמצאים עדיין בחל"ת ורבבות מובטלים שפוטרו, יש חשיבות גדולה להמשך הביטוח הפנסיוני. מה נדרש לעשות כדי לשמר את הזכויות? הנה מה שכדאי לדעת

מאת  אליצפן רוזנברג, אתר מקור ראשון

הגל השני של מגפת הקורונה ההולך ומתרחב בימים אלו, עלול להשאיר את מאות אלפי העובדים בישראל שהוצאו לחל"ת מחוץ למעגל העבודה למשך חודשים רבים נוספים. על פי נתוני הביטוח הלאומי, כ-401 אלף ישראלים שבו לעבודתם מאז הסתיים הסגר שהוטל בעקבות משבר הקורונה, עם זאת, בשירות התעסוקה רשומים עדיין יותר מ-860 אלף דורשי עבודה, מהם 605 אלף בחל"ת.
למציאות הזו יש השלכות קריטיות בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני של העובד ולכיסויים הביטוחיים שהוא מעניק. הפסקת עבודה, משמעותה לרוב הפסקת ההפקדות לחיסכון הפנסיוני, מציאות שעלולה לפגוע בזכויות של העובד, הן אם מדובר במאות האלפים שהוצאו לחל"ת או רבבות המפוטרים שהצטרפו למעגל האבטלה.
במה מדובר? קרן פנסיה מקיפה חדשה כוללת, בנוסף לחיסכון לעת פרישה, שני כיסויים ביטוחיים חשובים מאד המגנים על העמית (החוסך) ועל משפחתו: כיסוי למקרה מוות וכיסוי למקרה נכות.

כאשר עובד נמצא בחל"ת המעסיק אינו חייב להפקיד עבורו לחיסכון פנסיוני….

ככלל, במקרה של הפסקת הפקדות, העמית מאבד את הכיסויים הביטוחיים שלו בקרן הפנסיה למקרה מוות ונכות.
אז מה ניתן לעשות?   הפתרון הראשון הוא…

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר מקור ראשון

תמיד כאן לשירותכם: