fbpx

לדאוג לעתיד זה לגמרי בידיים שלכם

בית השקעות אלטשולר שחם

רבים מאתנו לא חושבים או מתכננים רחוק כל כך. מסתכלים קדימה בטווח של שבועות, במקרה הטוב כמה חודשים. יש תחום שבו הסתכלות לטווח ארוך היא הכרחית ביותר – הפנסיה. מדוע חשוב לדאוג לפנסיה כבר מהיום בגיל 30, 40 וגם 50, ואיך עושים את זה?
משבר הקורונה שפרץ לחיינו בסערה, תפס רבים מאתנו לא ממש מוכנים. פתאום מונחים כמו חל"ת או זכאות למענק מהמדינה הפכו למנת חלקם של משקי בית רבים. משבר זה הוכיח לנו כמה חשוב לתכנן את היום שאחרי ולהיות ערוכים מראש לכל תרחיש. הדבר נכון פי כמה כשמדובר על החסכונות ארוכי הטווח שלנו.

בפנסיה מטפלים רק בגיל 60? טעות חמורה

יש תחום שבו הסתכלות לטווח ארוך היא הכרחית ביותר ובעלת ערך אדיר – הפנסיה. החיסכון הפנסיוני הוא זה שיאפשר לנו להתקיים בכבוד לאחר שנפרוש. הרציונל אולי נשמע פשוט – אנחנו עובדים כל חיינו (במשך עשרות שנים) ומצפים שיום אחד נוכל להפסיק לעבוד, נצא לפנסיה ונקבל בכל חודש סכום כסף שיאפשר לנו להמשיך להתקיים וליהנות מהחיים. בפועל, הרציונל הזה לא יתממש אם לא נדאג לקבל החלטות עוד הרבה לפני היציאה המיוחלת לפנסיה. רבים מאתנו דוחים את העיסוק בפנסיה מתוך מחשבה שמדובר במשהו רחוק, שצריך לטפל בו רק כשנהיה מבוגרים. מדובר כמובן בטעות.
מדוע חשוב לדאוג לפנסיה כבר היום – בגיל 30, 40 וגם 50? ככל שנתחיל לחסוך מוקדם ונבצע החלטות במהלך שנות העבודה ובצמתים שונים בחיים, נוכל להגדיל את סכום החיסכון שנצבור לקראת הפרישה. דווקא כעת, כשיש עוד הרבה שנות חיסכון לפנינו, יש לנו הזדמנות לעשות שינוי.

המפתח לפנסיה משמעותית
כספי הפנסיה שלנו מושקעים בשוק ההון במטרה לצבור תשואה – וכמה שיותר גבוהה. כלומר, חוץ מהסכום שאנחנו מפקידים, יש לנו אפשרות ליהנות גם מתשואה על ההשקעה ומעיקרון הריבית דריבית. זה אומר שהתשואה שהשגנו בשנת החיסכון הראשונה ממשיכה להיות מושקעת ולייצר ריבית נוספת בשנה השנייה והשלישית ולמעשה בכל שנות החיסכון הבאות.
אז איך נדע שהכסף שאנחנו חוסכים בעבודה קשה בכל חודש באמת עובד בשבילנו? אחד הדברים החשובים שכדאי לבדוק, הוא התשואה שמניבה הפנסיה לאורך זמן. הבדל של ….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

תמיד כאן לשירותכם: