fbpx
פיטורים

מידע פיננסי בגובה העיניים: חובת הפקדות לפנסיה בתקופת חל"ת

אייל סיאני, אתר shvoong.co.il,  סמנכ"ל ומנהל מקצועי של פסגות גמל ופנסיה 

פעילות גופנית מאוד חשובה בימים אלו כשווירוס הקורונה מתפרץ ברחבי העולם, אבל גם חשוב שתדעו מה הזכויות שלכם ומה עליכם לעשות בנוגע לחיסכון הפנסיוני שלכם אם אתם בחל"ת, אייל סיאני סמנכ"ל פסגות מסביר:

כידוע, בתקופה האחרונה הוצאו מאות אלפי עובדים בישראל לחל"ת (חופשה ללא תשלום) וחשוב שתדעו כי כאשר עובד נמצא בחל"ת המעסיק אינו חייב להפקיד עבורו לחיסכון פנסיוני (אא"כ נקבע אחרת בהסכם). יחד עם זאת, ישנם מעסיקים שבחרו באופן וולונטרי להמשיך ולהפקיד כספים לחיסכון הפנסיוני של העובד בתקופת החל"ת.

נשאלת השאלה: מה דינו של עובד שיצא לחל"ת והמעסיק לא המשיך להפקיד עבורו לחיסכון פנסיוני? כיצד ישמור על זכויותיו הביטוחיות החשובות?

קרן פנסיה – כיצד ניתן לשמור על כיסויים ביטוחיים בתקופת חל"ת?
קרן פנסיה חדשה מקיפה כוללת מלבד מרכיב החיסכון, שני מרכיבים מאד חשובים – ביטוח למקרה מוות וביטוח למקרה נכות. ככלל, הכיסויים הביטוחיים ניתנים אם העובד מפקיד באופן קבוע לקרן הפנסיה. אם כך – מה יעשה עובד הנמצא בחל"ת שמעסיקו אינו מפקיד בעבורו בתקופה זו?

הפתרון הראשון הוא להמשיך להפקיד באופן עצמאי בתקופה זו. מכיוון שפתרון זה כנראה לא רלוונטי לרוב מי שנמצא בחל"ת, כדאי לדעת כי ניתן להמשיך לשמור על הביטוחים בקרן הפנסיה וזאת מבלי להידרש להפקיד את הסכומים המלאים! כיצד זה עובד?

1. שלב א' ("ארכת ביטוח"): קרן הפנסיה שומרת באופן אוטומטי על הכיסויים הביטוחיים של העמית וזאת לתקופה של 5 חודשים ממועד ההפקדה האחרון לקרן הפנסיה.

2. שלב ב' ("הסדר ביטוח): במידה והעמית מעוניין להאריך את התקופה….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר shvoong.co.il

פיטורים
תמיד כאן לשירותכם: