fbpx
מחשב ונייד

איך למשוך את הפנסיה בלי לשבור את הכיס?

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

7 דרכים למשוך כספים מהחיסכון הפנסיוני מבלי לשלם מס; מתי אפשר להגדיל את הפטור ממס על פיצויים ואלו מסמכים צריך להכין לצורך משיכת הכספים.

החיסכון הפנסיוני הוא חיסכון שנועד להבטיח לנו קצבה חודשית בפרישה. משיכת הכספים כסכום חד פעמי לפני הפרישה או במהלכה נחשבת כמשיכה שלא כדין ועליה נשלם מס בגובה 35%. מעבר לתשלום המס, הקטנת החיסכון לפרישה תקטין את קצבת הזקנה שנקבל בעתיד. בשבועות האחרונים עם התגברות משבר הקורונה חוסכים רבים איבדו את מקומות עבודתם והם נאחזים בכל חיסכון כספי וחלקם מבקש למשוך את גם את כספי החיסכון הפנסיוני תוך כדי תשלום המס. במידה ומוצו כל האפשרויות האחרונות ריכזנו עבורכם 7 מקרים בהם ניתן למשוך חלק מכספי החיסכון הפנסיוני מבלי לשלם מס ואת יתרת הכספים ניתן להשאיר בקופה.

דרך ראשונה: משיכת כספי פיצויים
הפיצויים הם חלק מהחיסכון הפנסיוני אך בניגוד להפקדות העובד והמעסיק ניתן למשוך אותם כסכום חד פעמי לפני גיל הפרישה. את הפיצויים ניתן למשוך רק בסיום עבודה ופיצויים, בגובה משכורת עבור כל שנת עבודה, עד לתקרת שכר של 12,420 שקל יהיו פטורים ממס….

דרך שנייה: הקלות במס לבעלי הכנסות נמוכות
בראשית השנה פרסמה רשות המיסים הקלות המאפשרות לבעלי הכנסות נמוכות לבצע משיכה של כספי פיצויים וכספי תגמולים ישירות מבתי ההשקעות וחברות הביטוח. את המשיכה ניתן לבצע בתנאי ש….

דרך שלישית: משיכת כספי תגמולים במקרה של מיעוט הכנסות
להפקדת העובד לקרן הפנסיה קוראים כספי תגמולים, משיכה של כספי תגמולים (תגמולי עובד או תגמולי מעסיק) חייבת במס בגובה 35%. ישנם מספר מקרים בהם ניתן להימנע מתשלום מס, מצבים אלו נקראים מצבי מסכנות.
בין מצבי המסכנות ניתן למנות גם מצב של מיעוט הכנסות….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מחשב ונייד
תמיד כאן לשירותכם: