fbpx

השקעות אלטרנטיביות: למקסם את פוטנציאל התשואה בתיק ההשקעות

עבודתם של מנהלי השקעות ויועצים פיננסיים מאז ומתמיד הייתה מורכבת ומאתגרת בעיקר בשל העובדה כי קבלת החלטות ההשקעה מתקיימת בסביבה של אי ודאות במגוון רחב של תחומים. בשנים האחרונות החלה מגמה משמעותית אצל מנהלי ההשקעות המוסדיים בישראל (קופות גמל,קרנות פנסיה וכו') שעיקרה גיוון תיק ההשקעות הכללי לעולם ההשקעות האלטרנטיביות.מהי השקעה אלטרנטיבית ? מהו מוצר מובנה ?
מדוע להשקיע במוצרים מובנים? איך משקיעים ולמי זה מתאים ?

מאת: גיא יבין –מנכ"ל NOX – חברה לניהול הון. פורסם באתר funder.co.il

השקעות אלטרנטיביות ומוצרים מובנים: איך למקסם את פוטנציאל התשואה בתיק ההשקעות?

עבודתם של מנהלי השקעות ויועצים פיננסיים מאז ומתמיד הייתה מורכבת ומאתגרת בעיקר בשל העובדה כי קבלת החלטות ההשקעה מתקיימת בסביבה של אי ודאות במגוון רחב של תחומים. נושאים כמו צמיחה כלכלית, מגמת הריבית, אינפלציה, סביבה גיאופוליטית, שינויים טכנולוגיים ו"ברבורים שחורים" (כגון: נגיף הקורונה, אסון התאומים וכו') לעולם היו ויהיו פקטורים מרכזיים בקבלת החלטות השקעה, כאשר לרוב אין תמימות דעים לגבי הכיוון וההתנהגות העתידית של כל אחד מהגורמים הנ"ל.

בשנים האחרונות החלה מגמה משמעותית אצל מנהלי ההשקעות המוסדיים בישראל (קופות גמל,קרנות פנסיה וכו') שעיקרה גיוון תיק ההשקעות הכללי לעולם ההשקעות האלטרנטיביות. יש לזכור כי מנהל השקעות מוסדי בגופים הגדולים מקבל לידיו הפקדות שוטפות מדי חודש בהיקפים מאוד משמעותיים אותם הוא צריך לנתב להשקעות השונות.

מהי השקעה אלטרנטיבית?

ישנן תשובות רבות ומגוונות לשאלה זו כאשר ההגדרה שאני מאמץ היא בסיסית ומאוד פשוטה: "מכשירים פיננסיים אלטרנטיביים הם כאלה שאינם נמנים על מכשירי ההשקעה המסורתיים מניות, אג"ח ומזומן. לרוב אנו מצפים שהשקעות אלה לא יהיו במתאם ישיר לשווקים הסחירים.

עוד הבחנה היא שהשקעות אלטרנטיביות לא ניתנות לרכישה באמצעות מערכות המסחר הרגילות שהמוצעות לקהל הרחב. בין הסיבות המרכזיות לכך שמשקיעים מוסדיים פונים לעולם זה נמצאות סביבת הריבית הנמוכה עד אפסית, שגוזרת תשואות לפדיון באג"ח שאינן אטרקטיביות בלשון המעטה, העלייה ברמות הסיכון והתנודתיות בשוקי המניות. גיוון השקעות זה מבוצע במטרה לייצר תשואות עודפות בעיקר על מרכיב החוב שכאמור מספק תשואות לפדיון נמוכות באופן יחסי. בנוסף, השקעות אלה אמורות להוות "רגל יציבה" בתיק ההשקעות הכללי בתקופות בהן שוקי המניות והאג"ח המסורתיים והסחירים חווים ירידות שערים. מכאן, ששילוב נכסים עם תוחלת תשואה חיובית אך עם מתאם נמוך בינם תורמת ל….

עולם ההשקעות האלטרנטיבי מורכב מתתי אפיקים רבים ובינם:

-השקעה בנדל"ן מניב ( משרדים/מבני לוגיסטיקה/מקבצי דיור/מרכזי מסחר ועוד).

-השקעה בתשתיות.

-קרנות השקעה PE

-חוב לא סחיר.

-קרנות גידור HF

-השקעה ישירה בפרויקטים וחברות לא סחירות.

-מוצרים מובנים -Structured Products

לכל אחד מהנ"ל מאפיינים שונים לחלוטין מבחינת רמות סיכון, נזילות, יעדי תשואה, טווחי השקעה וכו'….

 

לחץ כאן לקריאת הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: