fbpx

למה כדאי לשים לב בחיסכון הפנסיוני?

ככל ותגיעו עם יותר כסף לפנסיה, כך הקצבה שלכם תהייה גבוהה יותר בעתיד; לחסוך לפנסיה זאת פעולה סזיפית, ישנם 3 סודות שיעשו אותה קלה יותר עבורכם ויבטיחו לכם יותר כסף בפרישה

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

החיסכון לפנסיה הוא משימה אדירה, משימה הדורשת מכם כמה עשורים של מאמץ והשקעה. יש אנשים שמקווים לברוח מהמירוץ על ידי זכייה בלוטו או בחירה בהשקעה הנכונה. אבל תכניות להתעשרות מהירה נשארות בדרך כלל בגדר חלומות ואתם נשארים עם החיסכון הפנסיוני ומה שנצבר בו.
חיסכון לפרישה חלקי מקדם המרה = קצבת זקנה

בהנחה ואתם לא יכולים לשלוט בגובה ההפקדה החודשית, עליכם לשלוט בכל יתר המרכיבים בנוסחה כדי להבטיח קצבה חודשית גבוהה יותר בפרישה.

1. דמי ניהול: שימו לב לדמי הניהול מהצבירה
ככל שנשלם יותר דמי ניהול יישאר לנו פחות כסף בחיסכון. צריך להכיר כי דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני מורכבים משניים, דמי ניהול על ההפקדה השוטפת ודמי ניהול מהצבירה. דמי הניהול משתנים בין מוצרי החיסכון הפנסיוני:
בשנים האחרונות התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני ודמי הניהול המוזלים שמציעות קרנות ברירת המחדל הובילו לירידה חדה בדמי הניהול ומרבית המצטרפים החדשים משלמים דמי ניהול הנמוכים מדמי הניהול הממוצעים, אך חשוב לדעת כי ….

2. תשואה: האם אתם יודעים מה אחוז המניות בתיק החיסכון הפנסיוני שלכם?
יש שתי דרכים להגדיל את החיסכון הפנסיוני, הראשונה להפקיד אליו יותר כסף והדרך השנייה היא לגרום לו לעבוד עבורינו. איך ניתן לעשות זאת? באמצעות…

3. מקדם המרה: המקדם לא אחיד לכולם….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל 

תמיד כאן לשירותכם: