fbpx
מיואש מול מחשב

תשלומים של חברות ביטוח: האם הגיע סוף עידן משלוח תשלומים בהמחאות בדואר?

פרמיות הביטוח נגבות על ידי חברות הביטוח באמצעות כרטיס אשראי או בהוראת קבע, אך כשהן צריכות להעביר כספים למבוטחיהן הן עושות זאת באמצעות המחאות במשלוח בדואר

קרן מרדכי, אתר FUNDER.CO.IL

חברות הביטוח דורשות מהמבוטחים לקבל את תשלומי הפרמיות בשתי דרכים – או בכרטיס אשראי או בהוראת קבע בבנק. אבל כשהן אמורות לשלם תגמולים למבוטחים על תביעות, הן עושות את זה באמצעות צ'קים בדואר, שאף מוגבלים בזמן למשיכה.
התוצאה לא פעם היא שהצ'קים לא מגיעים למבוטחים שאולי לא עדכנו כתובת או מסיבות אחרות, או שמגיעים למבוטחים אחרי שנה ויותר, והחברות נהנות בינתיים ממאות מיליוני שקלים בחזקתן.
ועדת החוקה חוק ומשפט שמה סוף לעניין כשאישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק חוזה ביטוח (תיקון – דרך תשלום תגמולי ביטוח), התש"ף-2020, שיזמו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול.
לפי הצעת החוק, חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את….

מאות מיליונים שוכבים בחברות הביטוח
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "חברות הביטוח מותירות בידיהן מאות מיליוני שקלים השייכים לציבור, בלא לעשות מאמצים אמתיים להחזיר את הכסף לציבור. פרמיות הביטוח נגבות על ידי חברות הביטוח באמצעות כרטיס אשראי או בהוראת קבע, אך כשהן צריכות להעביר כספים למבוטחיהן הן עושות כן באמצעות המחאות במשלוח בדואר. בנוסף, הן מגבילות את ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: