fbpx

אוגוסט 2020 בשווקים: שוק המניות בארה"ב שובר שיאים למרות הסקפטיות להתאוששו

הפער בין הכלכלה הריאלית לבין שוק המניות הולך ומתרחב
ב-19 לפברואר 2020, ערב התפשטות משבר הקורונה לשווקים הפיננסיים, רשם שוק המניות בארה"ב את רמת השיא שלו. השוק השורי הארוך ביותר הגיע לסיומו עם ירידות חדות ומהירות של 30% ויותר במדדי המניות המובילים בעולם.

אתר מגדל

אי הוודאות הייתה עצומה, שכן לאף אחד לא באמת היה מושג איך ומתי העולם הולך להתגבר על הווירוס. מדינות הגיבו בצעדים ששיתקו את הפעילות הכלכלית באופן חסר תקדים בהיסטוריה של העולם המודרני. אי הוודאות התגברה עוד יותר ככל שנהיה ברור שהעולם לא יחזור להתנהל באופן נורמלי (אם יש דבר כזה בכלל) בעתיד הנראה לעין, וענפים רבים לא יחזרו להיות כפי שהכרנו אותם.

רמת הוודאות בעת כתיבת שורות אילו לא השתנתה באופן מהותי. למעשה, היא אף גוברת ככל שמתקרבים לבחירות בארה"ב וככל שהמעצמה, שהובילה את העולם המודרני בבטחה כל כך הרבה שנים, נהפכת מפולגת ומסוכסכת יותר הן עם העולם והן בינה לבין עצמה. אף על פי כן, השוק השורי הארוך ביותר בהיסטוריה הסתיים עם השוק הדובי הקצר ביותר.

חצי שנה בדיוק (פחות יום, אבל בלי קטנוניות) לקח למדד ה-S&P 500 לשבור בחזרה את רמת השיא של חודש פברואר. ימים ספורים לאחר מכן גם מדד המניות העולמי חזר לרמות השיא. אם הראלי של שנת 2019 היה אולי הסקפטי ביותר בהיסטוריה, אז הראלי של השוק שהחל מסוף מרץ הינו אולי התמוה והשנוא ביותר בהיסטוריה. משקיעים רבים שלא ברחו מהשוק בירידות, ואף נכנסו ברמות השפל והשיגו רווחים נאים, לא באמת הבינו למה מגיע להם כל הטוב הזה, בזמן שהעולם נאבק עם מגיפה מתפשטת ואבטלה מזנקת. במילים אחרות, השווקים עולים אבל כמעט כולם מתלוננים….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר 'מגדל'

תמיד כאן לשירותכם: