fbpx
מחשבון ניר ועט

קרנות השתלמות – בעיקר יתרונות!

קרנות השתלמות הן מכשיר משתלם ביותר; אין כיום חיסכון טוב מקרנות השתלמות, אז אם אין לכם – תבקשו מהמעסיק. לא בטוח שהוא יסכים, זה מכשיר "שעולה" לו לא מעט, אבל שווה להתעקש על זה – גלומות בו הטבות מאוד משמעותיות, בעיקר הטבות מס, שהופכות את המכשיר לכלכלי מהיום הראשון – אתם לא משלמים מס על ההפקדות של המעסיק (ההפקדה יורדת מהשכר לצורכי מס), אתם לא משלמים מס על רווחי ההון של הקרן,ואתם משלמים מס במימוש של הקרן (על הרווח שנזקף לכם). מעבר לכך מדובר במוצר לטווח בינוני – 6 שנים, בעוד שהחסכונות האחרים שיש בהן הטבות מס הם מוצרים פנסיונים מובהקים להשקעה לטווח ארוך.

ליאור פרג', אתר HON.CO.IL

קרנות השתלמות מהוות צורת חיסכון נפוצה אצל שכירים ועצמאים, שנהנים מהעובדה הפשוטה שזהו אפיק החיסכון היחידי לטווח כזה שמאפשר קבלת פטור והקלות ממס – הקלות במס על הפרשה לקרן השתלמות (הפרשה של המעסיק ושל העובד), ופטור ממס על רווחי הון בעת מימוש הקרן. מדובר בהטבה ענקית ביחס לאפיקי החיסכון האחרים, ולכן רבים מאוד מעוניינים וחוסכים במכשיר הזה.
קרן השתלמות אצל שכירים
הפלוס העיקרי של קרנות השתלמות הוא כאמור הטבות המס. הטבות אלה ניתנות לא רק עבור ההפקדה, כפי שנרחיב מיד, אלא על כל אחד מהנכסים שמחזיקים במסגרת קרן ההשתלמות. המשמעות היא שכל אחד מהנכסים, בין אם מניות, קרנות ריט, אגרות חוב או כל דבר אחר, פטורים ממס רווח במועד המכירה. גם הריביות המתקבלות במסגרת הקרן פטורות ממס.

קרנות השתלמות מעניקות הטבות במס המשתנות אצל שכירים ביחס לעצמאים….

 

לחץ כאן לריאת המשך נכתבה באתר HON.CO.IL

מחשבון ניר ועט
תמיד כאן לשירותכם: