fbpx

שום דבר לא ביטוח: כמה עולה ביטוח חו"ל ובאילו תנאים?

לפני עידן הקורונה ביטוחי טיסות היו עניין פשוט וזול יותר, אבל המגפה סיבכה את העניינים ואת הפוליסות. צללנו לפרטים (זה לא היה לנו קל) וראינו כמה זה יעלה לכם (זה לא יהיה לכם קל). הסקירה המפורטת בפנים

דוד רוזנטל , אתר וואלה!

אם לא יחול שינוי בנהלי הסגר הנוכחי, אלפי ישראלים צפויים למלט את עצמם מישראל ולטוס לחו"ל בשבועות הקרובים, לטובת התאווררות שהכרחית כל כך ליציבה הנפשית של כולנו. הבעיה היא שהשמחה שכרוכה בכך נמהלת בטעם לוואי מכיוון לא צפוי – פוליסת נסיעות לחו"ל. בעקבות מגפת הקורונה, פרמיות הביטוח התייקרו וגם היצע החברות מהן ניתן לרכוש ביטוח הצטמצם משמעותית. אז כמה יעלה לכם לרכוש כיום ביטוח ומה צריך לברר בטרם בוחרים במבטחת?

החודשים האחרונים היו מאתגרים ביותר עבור חברות הביטוח, שספגו הפסדים כבדים, בין היתר בגלל עצירה מוחלטת של מנוע הכנסות משמעותי שלהם – פוליסות נסיעות לחו"ל. כעת, לאט ובאופן מאוד מדוד, הן שבות להציע לקהל הרחב כיסוי ביטוחי. אך כאמור, בניגוד לעבר, עלותו בחלק מהמקרים גבוהה באופן ניכר מזה שהיינו רגילים לשלם. לא מדובר על עוד הוצאה 'בקטנה', אלא על רכיב שיכול לעיתים לייקר את הטיול המשפחתי במאות דולרים.
עו"ד ערן יעקובוביץ' מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, שותף במשרד צבי יעקובוביץ' ושות', שמטפל בין היתר במאות תביעות בענף הנסיעות לחו"ל, מסביר כי התאמת הכיסוי בפוליסה לסיכון שנשקף ממחלת הקורונה וקביעת הפרמיה שמשקפת אותו היתה משימה מורכבת מאוד, שכן היא משנה באופן משמעותי את רמת ההתחיבויות של המבטחות. להערכתו "בין יתר הדברים שהקשו על העניין היא העובדה שעדיין אין מסד נתונים מסודר של סטטיסטיקת תביעות, כפי שקיים לגבי סיכונים אחרים, כך שהאקטוארים נאלצו להתבסס על מידע חלקי שנאסף תוך כדי תנועה".

בינתיים, הביקוש לפוליסת הנסיעות לחו"ל…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

תמיד כאן לשירותכם: