fbpx
אצבע מצביעה על גרף

קרנות נאמנות גמישות – מי הרוויח לכם כסף, מי הסב לכם הפסד כבד ולמה הבדיקה הזו מאוד חשובה?

בקרנות נאמנות גמישות יש למנהלי ההשקעות אפשרות להשקיע במה שהם רוצים . לכן – זה המקום לבחון אותם בהשוואה לאחרים – אז האם המנהלים שאתם חושבים שהם טובים באמת טובים?

צחי אפרתי, אתר BIZPORTAL

רוב הציבור אינו משקיע ישירות במניות ובאגרות חוב. אומנם קיימת מגמה עולמית של גידול בהיקף המשקיעים העצמאיים, אלו שרוכשים ניירות ערך ישירות בשוק ועדיין רוב הציבור מעדיף להיחשף לשוק דרך הגופים המוסדיים שמנהלים את הכסף שלנו. יש מספר אפיקי השקעה וחיסכון וזה כמובן תלוי בטווחי ההשקעה, אך כאשר מדובר על השקעה לטווח קצר-בינוני או לטווח לא ידוע, אפיק ההשקעה הבולט הוא קרנות הנאמנות וקרנות הסל. מדובר במכשיר השקעה שמרכז את כל הכספים של המשקיעים במסגרת חשבון נאמנות ומנהל בחשבון זה את הכספים לפי מדיניות שנקבעה מראש. כלומר, אם רכשתם קרן נאמנות מנייתית אזי מנהל הקרן ישקיע את הכספים במניות ואם רכשתם קרן נאמנות אג"חית מנהל הקרן ישקיע את הכספים באגרות חוב.

השוק הזה מאפשר לחוסכים מגוון רחב של השקעות. לדוגמה, הקרנות הפופולאריות ביותר הן אלו שמאפשרות ערבוב של השקעות – רוב ההשקעה בקרן באגרות חוב ושיעור מסוים של מניות (קרנות 80/20, 90/10 – כשהמספרים מבטאים את אחוזי החשיפה לאגרות חוב ולמניות).

מה שמעניין מאוד בביצועי קרנות הגמישות הוא שהם מבטאים את מה שבית ההשקעות באמת חושב. תחשבו על זה – אתם נותנים לילין לפידות, מיטב דש, אלטשולר שחם, פסגות, הראל לנהל לכם את הכסף והם מתמודדים ביניהם להשיג לכם תשואה – כאן הם באמת נבחנים במקום הכי חשוב – בניהול השקעות
מה עשו הגופים הבולטים???

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: