fbpx
יד עוצרת נפילה

מחל"ת לפיטורים ועד לכספי הפיצויים ולפנסיה

מגפת הקורונה הכתה קשות בתושביהן של למעלה מ־200 מדינות בעולם. רק כעבור שבועות אחדים התחילה להתברר המכה בכל עוצמתה בשתי חזיתות – בבריאות ובכלכלה. מיליוני בני אדם נדבקו במחלה, מאות אלפים נפטרו ממנה, אך המכה הכלכלית הייתה כואבת אף היא

גד ליאור, אתר YNET

אוקטובר 2020. במשק הישראלי יש שוב כ־800 אלף עובדים השוהים בחופשות ללא תשלום. זהו מצב חסר תקדים, שלא היה מוכר בישראל מעולם. בניגוד לעבר הכירה המדינה בשל משבר קורונה הקשה בחופשות ללא תשלום כמזכות בדמי אבטלה וזה בהחלט חידוש. כל הנושא הוא למעשה משנת 2020 וחדש לחלוטין, וכאן ננסה להביא כמה היבטים על התופעה החדשה הנרחבת הזאת ועל תנאי השוהים במה שמכונה חל"ת.
מגפת הקורונה הכתה קשות את תושביהן של למעלה מ־200 מדינות בעולם. רק כעבור שבועות אחדים התחילה להתברר המכה בכל עוצמתה בשתי חזיתות – בבריאות ובכלכלה. מיליוני בני אדם נדבקו במחלה, מאות אלפים נפטרו ממנה, אך המכה הכלכלית הייתה כואבת אף היא, לעיתים לא פחות.

רו"ח אורנה צח־גלרט, מומחית בתחום הביטוח הלאומי, מסבירה כי חופשה ללא תשלום היא במילים פשוטות תקופה שבה יש הפסקה, או גם השעיה, של חוזה העבודה, ללא ניתוק של יחסי העבודה בין המעסיק לעובד. יחד עם זאת, צמצום של משרה אינו מהווה ניתוק יחסי עבודה או השעיה של יחסי העבודה, כמו בחל"ת, והעובד אינו דורש עבודה ולכן אינו זכאי ל….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתה באתר YNET

יד עוצרת נפילה
תמיד כאן לשירותכם: