fbpx

לצלוח את המשבר – איך רצוי לנהוג עם החסכונות הפנסיוניים בתקופת הקורונה

אחרי תקופה ארוכה שהמשקיעים נהנו מגהות בשווקים, מגפת הקורונה סיפקה תזכורת כואבת למהלומה שעתות משבר מנחיתות על שוקי ההון ואפיקי ההשקעה השונים. כעת, בעיצומו של הגל השני, נדרשים המשקיעים לבצע התאמות בחסכונות הפנסיוניים במטרה להיחשף להשקעות ומכשירים פיננסיים שמסוגלים לנצל את המציאות הכלכלית החדשה ולייצר תשואה נאה, גם בתקופה זו.

בית השקעות הלמן אלדובי

אין חולק כי שנת 2020 תיזכר כאחת הדרמטיות שחוותה הכלכלה העולמית. אחרי תקופה ארוכה שהמשקיעים נהנו מגהות בשוקי ההון, משבר הקורונה טרף את הקלפים. עם היוודע על פרוץ המגפה והתפשטות הנגיף, חוו השווקים מסביב לעולם טלטלה שלא נראתה זה שנים כאשר המדדים המובילים קרסו בעשרות אחוזים תוך ימים בודדים, במה שהיה נראה כאיתות ראשוני לכך שייתכן ואנו בפתחו של משבר כלכלי עולמי.
לא עבר זמן רב והחששות התממשו. מדינות העולם החלו בזו אחר זו לנקוט בהגבלות במטרה למגר את המגפה והתוצאה הייתה הרסנית. מגזרי פעילות הושבתו, הסחר הגלובאלי נבלם עם סגירת הגבולות, חברות נקלעו למצוקת נזילות ומעגל האבטלה זינק בשיעור דו ספרתי. אפשר לסכם בכך שהמגפה יצרה מציאות חדשה והכניסה את רוב מדינות העולם לסחרור שספק אם ידעו כמוהו.

לתזמן את השוק?

בואו נדבר רגע על המושג “לתזמן את השוק” – הרבה פעמים אנחנו שומעים את מושג זה שנשמע לנו ערטילאי ולא מובן מה זה בדיוק אומר. במילים פשוטות הכוונה היא שכאשר מתרחשות ירידות בשווקים, המשקיע מקטין את רמת החשיפה שלו למניות, במטרה להיפגע כמה שפחות בירידות, ומתוך מחשבה שיצליח להגדיל את החשיפה למניות לפני שיגיעו שוב העליות. על פניו רעיון נהדר, להפסיד כמה שפחות בירידות ולהרוויח כמה שיותר בעליות. הבעיה היא….

לחץ כאן לקריאת המש הכתבה באתר בית השקעות הלמן אלדובי

תמיד כאן לשירותכם: