fbpx
מחשב ונייד

רשות שוק ההון מנסה למזער בירוקרטיה ולצרף את שוק הפנסיה למאה ה־21

הגופים בענף קיבלו מהרשות חוזרים שמציגים את פרויקט "פנסיוני 2025" — שדרוג דיגיטלי של המסלקה הפנסיונית. בדיקות של הרשות חשפו כספי חוסכים שלא הגיעו ליעדם בשל בעיות סנכרון ורישומים ידניים

עירית אבישר, אתר כלכליסט

רשות שוק ההון מנסה להפוך את שוק הפנסיה לבירוקרטי פחות ודיגיטלי יותר. ל"כלכליסט" נודע כי הרשות, בראשות משה ברקת, הפיצה אתמול לגופים המוסדיים כמה חוזרים ונייר היוועצות, לקידום פרויקט "פנסיוני 2025", שאמור לשדרג ולהרחיב את פעילות המסלקה הפנסיונית. החוזר כולל לוחות זמנים, ולפיהם חלק מהשינויים ייכנסו לתוקף כבר בשנה הבאה, ובעוד שנתיים וחצי רוב הפרויקט יושלם.
עולם הפנסיה כיום מצריך תקשורת בין כמה סוגי שחקנים: 3.5 מיליון שכירים שחוסכים לפנסיה, יותר מ־200 אלף מעסיקים, 10,000 סוכני ביטוח, המוסדיים שמנהלים את הכספים, מס הכנסה והבנקים. ברשות שוק ההון מצאו כי הבירוקרטיה, במקרים רבים, גורמת למצב שבו….

ברשות הבינו שהדרך למזער כשלים עוברת בשיפורים טכנולוגיים, ולכן מתכננים תשתית משופרת במסלקה הפנסיונית — והמטרה היא שתחום הפנסיה כולו יעבור לדיגיטלי. בנוסף, המערכת אמורה לקצר באופן משמעותי לוחות זמנים. למשל, קבלת מידע על תיק הנכסים יקוצר….

לחץ כאן לקריאת המש הכתבה באתר כלכליסט

מחשב ונייד
תמיד כאן לשירותכם: