fbpx
מיואש מול מחשב

הגעת לגיל 45 וגילית שהחיסכון הפנסיוני שלך נמוך. מה אפשר לעשות?

להבין את גודל הבעיה, לשנות את אופן התנהגות, לטייב את קרן הפנסיה, לנצל הטבות מס – ולהשקיע. כך תיערכו מראש ותימנעו מלהגיע לגיל הפרישה במצב של תת-חיסכון

אתי אפללו, כלכליסט

כשזה מגיע לחיסכון הפנסיוני, ההמלצה החד משמעית היא להתחיל לחסוך מוקדם ככל האפשר, ולתת לכסף אפשרות לצבור תשואה במשך שנים ארוכות. אבל, מה קורה אם יום אחד ישבת עם איש מקצוע, עשית סימולציה וגילית שבעת הפרישה הקצבה שלך צפויה להיות מאוד נמוכה?
בואו נבין קודם כל למה זה קורה: השיטה הפנסיונית בישראל היא שיטה מבוססת צבירה. כלומר, הפנסיה העתידית שלך תיגזר מכמות הכסף שהפקדת במהלך החיים והופנתה לחיסכון (בקרן פנסיה יש גם מרכיב של ביטוחים, שחלק מההפקדה הולכת לרכישתם), בתוספת התשואה שהכסף צבר, בניכוי דמי הניהול ששילמת. באופן גס, על כל מיליון שקל חיסכון, תקבלי קצבה חודשית של כ-5,000 שקל. תקופות ארוכות ללא עבודה או משיכת פיצויים…..
אז מה אפשר לעשות? קודם כל להתעורר. נכון שבגיל צעיר אנחנו מסתכלות על הפנסיה כעל משהו מאוד רחוק, ואולי נסתדר עד שנגיע אליה, אולי אפילו לא נחייה עד אז. ובכן – האופציה הסבירה יותר היא שתחיי עשרות שנים גם לאחר הפרישה.

כדאי להבין את עומק הבעיה. האם צפויה לך, בהנחה שתמשיכי לעבוד עד הפרישה ולחסוך לפנסיה, ירידה של 50% בהכנסה? של 70% בהכנסה???

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: