fbpx
אם מבוגרת ובת

הפנסיה היא פצצת זמן חברתית. יש לנו פחות כסף לחיות יותר שנים

המשנה למנכ"ל מיטב דש, דיבר במפגש זום עם הסוחרים בבורסה על הפגיעה הקשה בפנסיה של כולנו, שמקורה בשילוב בעייתי בין עלייה בתוחלת החיים לסביבת ריבית כמעט אפסית. אז איך מומלץ להיערך? צפו במפגש

מערכת אתר ביזפורטל

בעשור האחרון נרשמה ירידה של כמעט 50% בקצבאות הפנסיה שלנו. זאת בהנחה שהקרנות השיגו אותן תשואות ולא הייתה תשואת חסר, כלומר השינוי הוא נגזרת של העלייה בתוחלת החיים והירידה בשיעורי ריבית
הפנסיה נחשבת, בעיקר לעובדים שכירים, כנכס הגדול ביותר שאדם צובר בחייו. עם זאת, העלייה המתמשכת בתוחלת החיים מכרסמת בקרנות הפנסיה כל הזמן. החל מ-2008, כל מעסיק בישראל חייב לבטח בביטוח פנסיוני את עובדיו השכירים. החל מ-2017 קיים בארץ גם חוק פנסיה חובה לעצמאים.

בפני הצרכן הפיננסי הישראלי עומדת כיום זכות בחירה בגוף שינהל בעבורו את הפנסיה, ובמוצר הפנסיוני עצמו. בשוק קיימים מוצרים פנסיוניים הנבדלים במבנה, במחיר (דמי הניהול), בכיסויים הביטוחיים, בהטבות המס וביכולת או באי היכולת לשנות את כל הפרמטרים שהוזכרו כאן.

לפי מחקר שהציג טוב על אוריינות פיננסית, שבוצע באוניברסיטת בן גוריון ושפורסם ב"גלובס", רוב האנשים כלל לא טורחים לקרוא את דו"חות הפנסיה שנשלחים אליהם בדואר. 43% שומרים את הדו"ח לעיון מאוחר יותר, 12% זורקים אותו בלי לקרוא, 25% בודקים את השורה התחתונה ורק 20% קוראים בעיון.

עוד לפי הסקר, רוב האנשים (58%) סבורים, בטעות כמובן, שהם לא משלמים דמי ניהול. 28% בטוחים שהם משלמים רק סוג אחד של דמי ניהול, בעוד שבפועל כולם משלמים דמי ניהול הן על הצבירה בכל החיסכון והן על ההפקדות השוטפות. לפי הסקר, רק…..
כשהפנסיה נחתכת ב-50%
תוחלת החיים של האדם מתארכת בממוצע בשנתיים מדי עשור, מה שאומר שבכל יום שעובר אנחנו זוכים בממוצע בעוד חמש דקות חיים. תוחלת החיים במדינת ישראל נחשבת לאחת הגבוהות בעולם: 80.5 שנים לגברים, 84.3 לנשים. לפי נתונים שהציג טוב, בשנת 1979 עמדה תוחלת החיים …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות מיטב-דש

אם מבוגרת ובת
תמיד כאן לשירותכם: