fbpx

2021: מה צפוי לנו בחיסכון הפנסיוני?

רפורמות בפנסיה: דמי הניהול על הפנסיה לפנסיונרים בדרך למטה; בקרוב צפוי יישום של דמי הניהול הדיפרנציאליים ודמי ניהול משתנים

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

השנה החדשה שהתחלנו לפני ימים ספורים מסתמנת כשנה עם לא מעט רפורמות צרכניות בתחום החיסכון הפנסיוני החל מהנחה בדמי הניהול לפנסיונרים, תום מכרז קרנות ברירת המחדל ואולי עוד כמה רפורמות מפתיעות מרשות שוק ההון.

מתכננים לפרוש בשנת 2021? הפנסיה שלכם צפויה להיות גבוהה יותר
גם אחרי היציאה לפנסיה ממשיכים הפורשים לשלם דמי ניהול. עד כה דמי הניהול ששילמו הפורשים עמדו על 0.5% בקרנות הפנסיה החדשות ו–0.6% בביטוחי המנהלים. בכוונת רשות שוק ההון להוריד את דמי הניהול לפורשים ל–0.3%.

באוקטובר 2019 הגיע הממונה על שוק ההון, דר' משה ברקת, לוועדת הכספים בכנסת. חברי הועדה מתחו עליו ביקורת על הטיפול בדמי הניהול של הפנסיונרים. בעוד שדמי הניהול לחוסכים ירדו בחדות בשנים האחרונות דמי הניהול לפורשים נותרו גבוהים. המפקח על הביטוח הבטיח לחברי הועדה כי במידה וכוחות השוק לא יסדירו את הנושא הרשות לפיקוח על שוק ההון תתערב ותסדיר נושא דמי הניהול למקבלי הקצבאות. והנה שנה אחרי, למרות משבר הקורונה מתגשמת ההבטחה של הממונה, בהתאם לטיוטת תקנות שפורסמה בחודש האחרון, החל מינואר הקרוב צפויים דמי הניהול למקבלי הקצבאות החדשים לרדת ל-0.3%. המשמעות של המהלך היא שקצבת הזקנה של מי שיפרוש בשנת 2021 תהייה גבוהה יותר ב–2%.

על מי חלה רפורמת דמי הניהול?
הוזלת דמי הניהול לפנסיונרים תשפיע על כל מי שיפרוש מקרנות הפנסיה החדשות החל מינואר 2021, קרנות הפנסיה המקיפות וקרנות הפנסיה המשלימות. בנוסף, בביטוחי מנהלים שימכרו מינואר 21 יקבעו דמי ניהול לפורשים בגובה…..

בחירת קרנות פנסיה נבחרות חדשות
בשנה הקרובה צפוי להסתיים המכרז בו נבחרו ארבע קרנות וזאת ההזדמנות האחרונה לנצל את דמי הניהול שנקבעו במכרז הקודם. במידה ובעתיד הקרנות שיבחרו יציעו דמי ניהול זולים יותר יהיה ניתן לעבור אליהן ונצל את התנאים החדשים.

מה צפוי לנו עוד בשנת 2021???

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: