fbpx

ניהול השקעות ב-2021: יציאה ממשבר הקורונה

שנת 2021 נפתחה עם בשורה של תקווה כאשר דלת היציאה ממשבר הקורונה נראית קרובה מתמיד; הטיפול וההתמודדות עם מגפת הקורונה הולכים ומשתפרים בכל יום עם תרופות חדשות, טיפולים תומכים וכן התחלה של פריסת החיסון. אנו מניחים שבאופן הדרגתי ההגבלות השונות על הפעילות הכלכלית תלכנה ותתפוגגנה, והמשקים ברחבי העולם צפויים לחזור לפעילות סדירה.

גת מגידו, מנהלת השקעות ראשית. אתר בית השקעות פסגות

שנת 2020 הוכיחה שוב שמנהל השקעות צריך לא פעם לסגל לעצמו תכונות של טייס קרב שנדרש לחשב כמות נתונים גדולה בזמן אמת ולחשב בכל רגע נתון שניים-שלושה צעדים קדימה כדי להבין איך ייראה היום שאחרי, ומה צופן העתיד. זה הביא אותנו בפסגות לעשות בזמן את ההסטה בתיק מעודף משמעותי בענפי הטכנולוגיה והפארמה, לטובת חברות בענפים שייהנו להערכתנו מהמשך ההתאוששות ומיציאה מהמשבר, כמו פיננסים, תעופה ומלונאות, מסחר, אנרגיה וכמובן נדל"ן.
במקביל, לא פחות חשובה היכולת להבין מהן המגמות ארוכות הטווח שצפויות להישאר איתנו מתוך השפעות המשבר, ובכלל. כך למשל אמנם הקטנו את החשיפה לטכנולוגיה אך היא עדיין נותרה משמעותית כי אנו מאמינים שההתפתחות הטכנולוגית והשלכותיה על הכלכלה תימשך.
הכלכלה ושוק ההון לנצח ימשיכו להתנהל במחזורים, ולא תמיד מה שהיה הוא שיהיה. ובסופו של דבר, בדרך כלל, הכול עניין של תמחור. על כן, סבלנות ואיזונים הם מרכיבים חיוניים בניהול השקעות.

מה צפוי לנו בשנת 2021?
להערכתי 2021 תהיה שנת התאוששות כלכלית אשר תתפוס תאוצה במהלך השנה. אם ההשתלטות על המגיפה תתקדם כמצופה, הריחוק החברתי והגבלות הקורונה ברחבי העולם ילכו ויתפוגגו, ונראה את הפעילות הכלכלית חוזרת לשגרה באופן הדרגתי.
ברמה הענפית, לאחר שבשנת 2020 ענף הטכנולוגיה היה המנצח הברור של תקופת המשבר, להערכתי בשנת 2021 ענפים שייהנו מהתאוששות הם….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות פסגות

תמיד כאן לשירותכם: