fbpx
מבוגרים על אופנוע

שאלה של חיים ומוות: למה לרכוש ביטוח חיים – ואיפה כדאי לעשות?

אזרחי ישראל פוגשים את פוליסת ביטוח החיים בנקודות חשובות בחיים שלהם, עם הכניסה לקרן פנסיה ועם רכישת בית. מדובר בביטוח פשוט יחסית, אבל בביטוח גם הפשוט הופך למורכב. כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח חיים

אלמוג עזר, אתר ביזפורטל

ביטוח חיים הוא ביטוח חשוב במיוחד שאמור לדאוג לבני משפחתנו לאחר מותנו או במידה שתאונה מונעת מאיתנו לפרנס את המשפחה. בניגוד לביטוח הבריאות אותו סקרנו כאן (לינק), מדובר בביטוח פשוט יותר להבנה ובעל פחות הסתעפויות פרטניות.

המקום הראשוני בו נפגשים אזרחי ישראל עם ביטוח חיים הוא בהצטרפותם לקרן פנסיה. כיסוי ביטוחי של קרן הפנסיה מספק ביטוח מפני אובדן כושר עבודה או מוות (לפני גיל פרישה מעבודה), ומבטיח כי במקרים אלה יקבלו החוסך או שאיריו קצבה חודשית או סכום חד פעמי. בקרנות פנסיה, בעקבות המהלך החיתומי (בדיקת ההיסטוריה הרפואית של העמית טרם כניסתו לקרן), הביטוח כולל גם את המחלות טרם כניסת העמית לקרן. במעבר בין קרנות פנסיה כדאי לדעת שהרציפות הביטוחית נמשכת כדי לא להסתכן בנפילה בין הכיסאות במקרה של אסון.

הפסקת ההפרשות השוטפות לקרן הפנסיה או לביטוח מנהלים עלולה לפגוע בזכויות הפנסיוניות של המבוטח, ובמיוחד בכיסוי הביטוחי. הפסקה של 5 חודשים להפרשות לפנסיה ו-3 חודשים בחיסכון ביטוח מנהלים. בתקופת הקורונה, כחלק מהטבות של החברות המנהלות, הכיסוי הביטוחי שניתן לעובדים שנמצאו בחל"ת….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: