fbpx

מממשים ביטוח: פחות טרטורים ועם הכסף ביד

האם פסק דין חדש יקל על "מלחמת ההתשה" שחווים מבוטחים בדרך למימוש הפוליסה? וגם: על חשיבות השקעת כספי הפנסיה שלנו בתשתיות מקומיות

אליצפן רוזנברג, אתר מקור ראשון

מדי שנה אנחנו משלמים עשרות מיליארדי שקלים עבור פוליסות הביטוח שלנו. בשנת 2019 למשל שילמנו 23 מיליארד שקל על ביטוח כללי (רכב, רכוש וכדומה), ועוד 14 מיליארד שקל על ביטוחי בריאות. לכך יש להוסיף ביטוחי חיים, אובדן כושר עבודה ועוד.

עבור תשלומי הפרמיות העצומים הללו, ההנחה של המבוטח היא שבעת אירוע ביטוחי, כאשר יהיה צורך לממש את הפוליסה, חברת הביטוח תשלם את המגיע. אלא שבפועל, כפי שרבים ודאי יודעים, זה לא בדיוק כך. אמנם חברות הביטוח השתכללו בשנים האחרונות, והן מאפשרות להגיש במקרים רבים תביעה מקוונת ולקבל את התשלום ישירות לחשבון הבנק או לאפליקציית התשלומים. אולם בפועל, במקרים רבים רכישת פוליסה מתבררת בדיעבד רק כ"כרטיס כניסה" למלחמת התשה על מימוש הביטוח.

למרות הפרצופים המחויכים בפרסומות למיניהן, שמבטיחות תשלום מהיר ויעיל, אף חברה לא ששה להוציא כסף, בטח כשמדובר בסכומים גדולים. חברות הביטוח יודעת היטב כיצד להערים קשיים ולמשוך זמן בתקווה שהמבוטח ירים ידיים ויוותר, או יגיע לפשרה תוך ויתור על חלק מהסכום המגיע לו. לעיתים ה"מריחה" הזו יכולה להימשך חודשים רבים – "חסר מסמך", "לא הגשת טופס מקורי" ועוד טענות מהסוג הזה. בינתיים הזמן רץ.
לדחייה הזו יש כמובן משמעות כספית…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: