fbpx

לא כדאי להתעלם: כך תקראו נכון את דו"ח הפנסיה שלכם

למרות שנה מטלטלת ברקע השתוללות מגפת הקורונה, החסכונות שלנו סיימו את שנת 2020 עם תשואה חיובית. הדו"ח מקרן הפנסיה וקופת הגמל בדרך אליכם וזה מה שחשוב שתדעו. מדריך

מאת אליצפן רוזנברג , אתר מקור ראשון

בימים אלו נשלחו למאות אלפי חוסכים, הדו"חות השנתיים של קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, הפנסיה והביטוח, לסיכום שנת 2020.

למרות שנה מטלטלת לאחר השתוללות מגפת הקורונה, החסכונות שלנו סיימו את שנת 2020 עם תשואה חיובית. כך, קרנות הפנסיה הניבו בממוצע תשואה של כשני אחוזים בשנה שחלפה והתשואות בקופות הגמל נעו סביב ארבעה אחוזים.
לרוב החוסכים נשלח הדו"ח אל הדואר אלקטרוני ורבים קיבלו בימים האחרונים מסרון או מייל עם הודעה כזו. למעשה, אל החוסך נשלחים שני דו"חות: דו"ח מקוצר ודו"ח מפורט. הדו"ח המקוצר כולל עמוד אחד בלבד המציג את עיקרי הנתונים, והמפורט מרחיב לגביהם. העתקי הדו"ח השנתי, הן המקוצר והן המפורט מוצגים באזור האישי באתר הגוף המנהל את קרן הפנסיה או קופת הגמל למשך עשר שנים לפחות. כל חוסך יכול להיכנס לאזור האישי, לצפות בדו"חות ולראות את מצב חסכונותיו.

טעות קטנה עלולה לעלות ביוקר
למרות השונות בין סוגי החיסכון – גמל, השתלמות, פנסיה וביטוח – הפורמט זהה פחות או יותר בכולם. ראשית יש לוודא כי הפרטים הרשומים בדו"ח נכונים. כדאי לזכור כי מדובר לעיתים בתוכניות ותיקות, ויכולים לחול לא מעט שינויים בפרטים במשך השנים. אך גם תוכניות חדשות לא חפות מטעויות. טעות בנתונים עלולה לגרום לבעיות, במיוחד לקראת מימוש הכספים בעת פרישה, או בעת פדיון הקופה ומשיכת הכספים. לדוגמה, אם יש טעות בפרטים האישיים או בסטטוס העדכני (רווק, נשוי, ילדים וכו'), תהיה לכך משמעות כספית וביטוחית.
חשוב לבחון את התנועות שנעשו בחשבון במהלך השנה. גובה החיסכון שהיה בתחילת השנה וסכומי ההפקדות, ההעברות או משיכות שהתרחשו במהלך תקופה זו. במקרה שמדובר בחיסכון "פעיל", כלומר שמופקד אליו כסף באופן שוטף, יש לבדוק שההפקדות שבוצעו במהלך השנה שחלפה, מפורטות בדו"ח.
השלב הבא הוא בחינת…..

 

לחץ כאן לקריאתה משך הכתבה באתר מקור ראשון

תמיד כאן לשירותכם: