fbpx
יד עוצרת נפילה

נפצעתם בעבודה או במקום ציבורי? כך תדעו אם מגיע לכם פיצויים

לאחרונה אנחנו שומעים מידי יום על תאונות עבודה קשות שמתרחשות בעיקר באתרי עבודה שונים. לא כולם יודעים, אבל תאונות עבודה קורות לא רק לעובדי בניין או לקבלנים, אלא גם לעובדים שיוצאים למשרד כל בוקר ברכב הפרטי שלהם ונקלעים לתאונת דרכים קשה

בשיתוף עורכת דין ענת גינזבורג, אתר ישראל היום

במקרה שבו היית מעורב בתאונת דרכים בדרך למקום העבודה שלך או ממקום העבודה שלך, יש לך את הזכות המלאה לפנות למוסד לביטוח לאומי, להגיש תביעה לדמי פגיעה ולקבל פיצויים כספיים.
מה נחשב כתאונת עבודה?
כל תאונה שמתרחשת לעובד שהוא לא רק מתחום הבנייה, בדרכו לעבודה, בחזרה מהעבודה ובמהלך העבודה עצמה. במקרה של תאונת דרכים בדרך למקום העבודה, ניתן לבחור בין תביעה בביטוח לאומי לתביעה בבית המשפט, הדבר בתלוי בעבר הרפואי של העובד ובנזק שנגרם לו.

תביעה בביטוח לאומי
הבחירה בתביעה בביטוח לאומי מאפשרת נזילות זמינה של כסף שתאפשר לעובד להעביר את זמן ההחלמה וההתאוששות בצורה קצת יותר רגועה. במקרים רבים, הפיצויים שניתן לקבל מביטוח לאומי הם גבוהים יותר מהליך פתיחת תיק בבית משפט. לכן יש להתייעץ עם עורך דין נזיקין מומחה לפני הגשת התביעה.
את התביעה לביטוח לאומי מגישים בצירוף חוות דעת של רופא מומחה אשר בדק את הנזקים של העובד וקבע את נכויותיו במידה והם קיימים. בנוסף, מומלץ לצרף חוות דעת של מומחה בטיחות שבחן את העובדות בשטח ונתן את דעתו בנוגע לרשלנות כזו או אחרת של המעבידים.
חובה להגיש את התביעה לביטוח לאומי תוך שנה ממועד האירוע, כדי למנוע התיישנות.

תביעות נזיקין נגד המעביד
לעובד שנפגע בתאונת עבודה במקום העבודה קיימת הזכות להגיש תביעה נגד המעביד בעקבות נזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה (לדוגמה קטיעת איבר). ככל הנראה שהתאונה נגרמה עקב….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

יד עוצרת נפילה
תמיד כאן לשירותכם: