fbpx

משכנתא הפוכה: סבתא וסבא לוקחים משכנתא (ונהנים)

חברות ביטוח מציעות אותה בלי תבחינים רבים, משמעותה לעתים ויתור על ירושה לילדים, והמטרה שלה היא שחרור כסף נזיל "מהקירות". מהי משכנתא לגיל השלישי ובאילו מצבים כדאי לשקול לקחת אותה

ימית אפריאט, אתר דה מרקר

הגיל השלישי, כפי שנוהגים לכנות אותו, הוא הגיל המאפשר לכם סוף סוף לפרוש מעבודה, ולהתחיל להשתמש בסכומים שחסכתם לפרישה. במקרים רבים מגלים הפורשים, בין אם לקראת הפרישה ובין אם כמה שנים לאחריה, כי הצרכים עולים על המקורות הזמינים. חתונה של הבן, עזרה ברכישת בית לילדים, מעבר לדיור מוגן איכותי ונסיבות נוספות, הם רק חלק מהצרכים שיש במרוצת הדרך. בעוד קצבאות הפנסיה והתשלומים של ביטוח לאומי נותרים קבועים ולא תמיד מאפשרים חיסכון למטרות אלה, יש פתרון שמעניק מענה: משכנתא לגיל השלישי. יש הקוראים למוצר "משכנתא הפוכה" ויש משכנתא פנסיונית — אך העיקרון זהה.

היכן אפשר לקחת משכנתא לגיל השלישי?
בניגוד למשכנתא רגילה, שמערכת הבנקאית מתחרה עליה והיא שוק משמעותי מאוד, דווקא בתחום המשכנתא לגיל השלישי גורמי התחרות שמציעים תנאים טובים הן חברות הביטוח. כך למשל, כשנרצה ליטול משכנתא מסוג זה דרך הבנק, נידרש להחזר קרן וריבית בכל חודש, או רק ריבית, ומשך ההלוואה יהיה לרוב מוגבל במספר שנים (15 לרוב) כשהבנקים בוחנים את יכולת ההחזר של הלווים. לעומת זאת, בחברות הביטוח התנאים משתנים ולעתים נוחים יותר, כמו גם העובדה שניתן בהן לקבל גם הלוואות לתקופות ארוכות בלי להחזיר קרן וריבית. אמנם על חשבון ההלוואה יצטברו ריביות ואף הצמדות והסכום יגדל מדי שנה, אך אם הצורך הוא חשוב ובהתחשב בכך שהזוג מבוגר אין בכך כל פסול.
אין זה אומר שאם אנחנו זקוקים למימון לא נבדוק עם הבנק מה הוא יכול להציע, אלא שבתחום זה כדי גם לבחון את המצב בחברות הביטוח. כשתרצו לבצע את התהליך מול חברת ביטוח, יהיה עליכם לפנות באמצעות סוכן ביטוח שמתמחה בתחום או דרך יועץ משכנתאות בלתי תלוי.

לאילו מטרות אפשר לקבל משכנתא זו?
לכל מטרה שרק תרצו. מעבר לדיור מוגן, עזרה לילדים לרכישת נכס, כיסוי חובות, כסף למחייה, טיפולי שיניים, טיול מסביב לעולם, כל שחשקה נפשכם. כפי שאני חוזרת ואומרת, המוצר מגלם ריבית לא נמוכה וגם הצמדה למדד המחירים לצרכן. לכן, רק אם יש לכם צורך ממשי בכסף ואין ….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר

 

תמיד כאן לשירותכם: