fbpx

מה עשה הכסף? אפריל 2021

בחודש אפריל נרשמו עליות במדדים העולמיים והפתעות בעונת הדוחות הכספיים

חודש אפריל 2021 התאפיין בעליות במדדי המניות העולמיים, בהובלת ארה”ב, עם תשואות נאות לכל אורך השורה.

אתר בית השקעות IBI

של למעלה מ- 5% במדדי ה- 500 S&P והנאסד”ק. מי שבלטו בעודפי תשואה הם סקטור הטכנולוגיה, הפיננסים, הנדל”ן והצריכה המחזורית, פועל יוצא של נתונים חזקים המצביעים על חזרת הכלכלה האמריקאית לפסי צמיחה.

לצד העליות במדדים, בחודש אפריל ניכר שיפור בנתוני התחלואה, עלייה במספר המתחסנים, התאוששות נמשכת בשוק העבודה והשפעת התמריצים הממשלתיים הישירים לאזרחים. כל אלה מחזקים את אמון הצרכנים ומשפרים את הצריכה הפרטית, אחד המנועים החזקים של הכלכלה. התוצר האמריקאי מסכם את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה בולטת של 6.4% במונחים שנתיים.

הבנק המרכזי האמריקאי לא מתרגש מהנתונים לעיל ומאפשר לכלכלה להמשיך להתחמם. בהחלטתו של הפד האמריקאי הריבית בארה”ב נותרה החודש ללא שינוי, כצפוי בטווח 0%-0.25%. בהודעה המלווה להחלטה, הפד, שעדיין ער לאיומים הקיימים, הביע אופטימיות באשר להתפתחות הכלכלה ואינו מוטרד מהאינפלציה שנובעת מהשפעות זמניות. לפיכך, ממשיך בתוכנית הרכישות של האג”ח ומוקדם עדיין לדבר על תהליך של יציאה מהשווקים. התנאים המוניטריים הנוחים פה כדי להישאר.

ממשל ביידן מנצל היטב את 100 הימים הראשונים ומקדם תוכניות פיסקליות בתחום התעסוקה והמשפחה בהיקף כולל של כ- 4 טריליון דולר. הממשל פועל החודש לטובת קידום “תוכנית למשפחה” בהיקף של כ- 1.8 טריליון דולר הנוגעת בנושאים של חינוך חינם לגיל הרך, תוכניות סיוע למשפחות בעשירונים הנמוכים והטבות מס. התוכנית עתידה להיות ממומנת על ידי העלאת המס למשקי בית בעשירונים הגבוהים ומס רווחי הון על רווח מעל מיליון דולר. התוכניות הפיסקליות משקפות את גישת הממשל הדמוקרטי לייצר המשך תמריצי צמיחה לכלכלה האמריקאית, תוך צמצום אי השוויון. עם זאת, התוכניות הפיסקליות צפויות להיתקל בלא מעט אתגרים מול המפלגה הרפובליקנית עד להעברתם בסנאט.

עונת הדוחות הכספיים מתגלה כחזקה במיוחד….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות IBI

 

 

תמיד כאן לשירותכם: