fbpx
מבוגרים על אופנוע

זה סכום הכסף שיש לאמריקאי "ממוצע". איפה אתם ביחס אליו?

כמה כסף אתם צריכים כדי להסתדר? כמה כסף אתם צריכים שיהיה לכם בפנסיה? איך מחשבים כמה אתם 'שווים כלכלית' והאם יש דרך לזכות באמת ב'מפעל הפיס' של החיים בלי לזרוק את הכסף לפח בהימורים מיותרים?

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

כמה כסף יש לכם? כמה אתם 'שווים'? והאם תוכלו לכלכל את עצמכם במשך שנים רבות? השווי הנקי של אדם הוא למעשה כלל החסכונות שצברתם, פחות ההתחייבויות שיש לכם.

מטבע הדברים, סכום הכסף הצבור של כל אדם נוטה לעלות עם הגיל. זה הגיוני. השווי עולה ככל שהמשכורת עולה, החסכונות גדלים, הילדים כבר גדלו ויצאו מהבית – ולאדם נשאר רק לחסוך כסף עד לפרישה וליהנות מהפנסיה. זוהי לפחות משאלת הלב של רוב האנשים, הם מקווים שכאשר יגיעו לפנסיה אפשר יהיה לנוח מכל שנות העבודה המפרכות ואולי גם לטייל מסביב לעולם, או לפחות ליהנות מהשקט.

הדרך ה'בטוחה' והמוכרת לכולם לחסוך כסף היא כמובן דרך עבודה – להרוויח כמה שניתן ואף לבקש העלאות שכר בתקווה שהבוס יסכים. במקביל יש את ההוצאות השוטפות – צריך לשלם שכירות, משכנתא, חשמל ארנונה, לימודים, הוצאות רכב, אוכל ועוד ועוד. השכר פחות ההוצאות בתא משפחתי מבטאים את העודף. את מה שאפשר לחסוך לעתיד.
אלא שלמרבה הצער 50% מהישראלים נמצאים ב…..

המשקיע האגדי וורן באפט חוזר ואומר שהדרך הפשוטה ביותר לציבור הרחב היא לשים את הכסף שנחסך (כן, חייבים לחסוך קודם כל כדי שיהיה כסף לשים בצד) על מדד המניות הרחב ביותר ולהמתין עשרות שנים שהכסף ככל הנראה ייצור תשואה, ריבית דריבית, או בלשונו "טווח ההשקעה המועדף עלינו הוא – לנצח". זה לא נכון באופן גורף…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: