fbpx

השיעור הכי חשוב בפנסיה שהילד שלכם לא למד בבית הספר

בורות פיננסית גורמת לאנשים הפסדים עצומים ומונעת מהם רווחים משמעותיים. הגיעה העת ללמד את ילדינו מגיל צעיר מהי התנהלות פיננסית נכונה ובריאה כדי לספק להם כלים שיבטיחו את עתידם הכלכלי

ד"ר עוז גוטרמן, אתר כלכליסט

האם הילד שלכם יודע מה זה פנסיה? האם הסברתם לילדה שלכם את התנאים בקרן הפנסיה שלכם ולמה בחרתם דווקא במסלול הזה? האם ילדיכם יודעים מה זה שוק ההון, ואולי אף התחילו להשקיע עם מעט החסכונות שהצליחו לצבור?
כל כך הרבה אנשים מפחדים לטפל בכל הקשור לקרן הפנסיה שלהם – החיסכון החשוב ביותר של רוב המשפחות. מאות אלפי אנשים מפסידים מאות אלפי שקלים בשל חשש להתעסק בתחום שמהווה מעין חור שחור עבורם. אנשים נרתעים מלהשקיע כסף פנוי ומפסידים את היכולת להפוך אותו להרבה יותר. זו לא אשמתם – אף אחד לא לימד אותם את אחד השיעורים החשובים ביותר לחיים: כיצד לנהל כסף.
אל תצפו מבית הספר להכין את ילדיכם לעולם הפיננסי המורכב שאליו הם גדלים. כמו בהרבה תחומים אחרים, זה תלוי בעיקר בכם. בורות פיננסית גורמת לאנשים הפסדים עצומים ומונעת מהם רווחים משמעותיים. המציאות היום לא מאפשרת לנו יותר לסמוך על הממשלה או על הבנק שיעשו עבורנו את הבחירות הנכונות. ידע כלכלי הוא כבר מזמן לא פריבילגיה – כיום מדובר בצורך בסיסי.

הורים רבים מדירים את ילדיהם מעיסוק בתחומים הללו, מאחר שהם חושבים שאלו "נושאים של מבוגרים", אך פה מתחילה הטעות. ילדים מתעניינים מאוד בכסף ולומדים דרכו להבין טוב יותר את החברה שבה הם חיים. ישנם הורים שבשל תחושה של חוסר הבנה בפיננסים בוחרים לא לדבר על כך עם ילדיהם כלל, אך אותם הורים שוכחים שהסיבה לכך שהם לעתים חסרי הבנה בסיסית בתחום נובעת מהעובדה שגם הוריהם נמנעו מלדבר וללמד אותם את התחום.
זה הזמן לשבור את מעגל הבורות: ידע פיננסי הוא פשוט בהרבה ממש שנדמה, ואפשר למצוא בקלות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: