fbpx

משבר גיל ה-40: מה עושים כשבאמצע החיים מגלים שהפנסיה במצב של תת-חיסכון?

גיליתם בגיל 40 שקצבת הפנסיה הצפויה לכם קטנה משמעותית ממה שחשבתם? אל לכם להתייאש. תכנון נכון של החיסכון בקרן הפנסיה ובאפיקי חיסכון נוספים כמו קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה יאפשרו לכם להגיע מוכנים לגיל הפרישה לפנסיה

דסי ניר, אתר ashdodnews.co.il

גיל 40 מביא איתו לא פעם אתגרים אישיים. רבים מוצאים את עצמם לפתע בוחנים מחדש את שאלות היסוד שהרכיבו את החיים שלהם בזוגיות ובעבודה וגם את ההישגים שלהם עד כה. יש מי שמבטא את כל זה בקעקוע חדש או ברכב עם גג נפתח, ויש מי שעבורו מתחיל מסע שלם של שינוי וגילוי עצמי מחודש. בתוך כל השינויים המתחוללים בגיל הזה, אם גם אתם מרגישים שלא הגשמתם מספיק עד עכשיו ושהעתיד הכלכלי הצפוי לכם לאחר הפרישה לפנסיה פחות זוהר משחשבתם, זה בדיוק הזמן לפעול ולחשב מסלול מחדש. אמנם אתם כבר לא צעירים כמו שהייתם, אבל בשנים שנותרו לכם עד לגיל הפרישה עדיין אפשר לשפר ולהגדיל את החיסכון שצברתם בקרנות פנסיה ואת קצבת הפנסיה שתוכלו לקבל.

איך מגדילים את החיסכון לפנסיה?
כ-40% מהחיסכון לפנסיה מגיע מההפקדות שלנו לקרן הפנסיה עד גיל 37. אך גם בגיל 40 יש עוד לא מעט דברים שנוכל לעשות כדי להגדיל את החיסכון עד שנגיע לגיל הפרישה…..

אם אתם עובדים שכירים, אתם מפקידים לפחות 6% מהשכר שלכם לקרן הפנסיה, בנוסף לכל הפקדות המעסיק על חשבונו (שבדרך כלל עומדת על 12.5%). אתם יכולים להחליט להגדיל את ההפקדה הזו ל-7% מהשכר שלכם, תוספת זו של 1% להפקדות תקטין מעט את השכר שתראו בחשבון הבנק, אך לאורך עשרות שנים עד לגיל הפרישה, תהיה לתוספת הקטנה הזו השפעה משמעותית על…..

לחץ כאן לקריא המשך הכתבה באתר ashdodnews.co.il

 

 

תמיד כאן לשירותכם: