fbpx
מבוגרים על אופנוע

לקראת פרישה? זה הזמן לעשות "שופינג" קצבאות

מספר חודשים לפני היציאה לגמלאות ניתן לפנות לגופים שונים ולבקש מהם תחזית קצבה לסכום החיסכון שברשותכם. כך, תוכלו לקבל הצעות שונות • עוד תוכלו להחליט, בין היתר, האם תרצו מספר מסוים של קצבאות מובטחות, או האם תרצו קצבה גם לכל חייו של בן הזוג לאחר מותכם

אתי אפללו, אתר גלובס

חוסכים בקרנות הפנסיה החדשות שמגיעים לפרישה אינם חייבים לקבל את קצבת הפנסיה מהקרן שבה הם חסכו. מבנה התיק האופייני כיום בעת פרישה לחוסכים בקרנות הפנסיה הוא חיסכון אחד עיקרי בקרן, ללא מקדם מובטח (כלומר, המקדם נקבע בעת היציאה לגמלאות), ועוד מספר זנבות של חסכונות מעבודות נוספות.
מספר חודשים לפני היציאה לגמלאות, ניתן לפנות לגופים שונים ולבקש מהם תחזית קצבה לסכום החיסכון שברשותכם. כך, תוכלו לקבל הצעות שונות, שחלקן יהיו נבדלות זו מזו גם בשל הנחות שהגופים המנהלים מציעים בדמי ניהול (דמי הניהול הנפוצים כיום מקצבת הפנסיה הם 0.5% שנתי, אך יותר ויותר גופים מעניקים גם הנחה ל-0.3%).
בעת היציאה לפנסיה תצטרכו לקבל החלטות שונות לגבי אופן משיכת הקצבה, שמשפיעים על גובהה. למשל: האם תרצו מספר מסוים של קצבאות מובטחות, או האם תרצו קצבה גם לכל חייו של בן הזוג לאחר מותכם.
תחזית הקצבה שתבקשו מהגופים הפנסיוניים השונים, תכלול את כל האפשרויות האלו, ותוכלו לבחור את המתאימה לכם, אך גם את המשתלמת יותר בקרב המנהלים הפנסיוניים השונים.
אם תרצו לבחור לקבל קצבה גבוהה יותר מגוף שאיננו מנהל כעת את כספי הפנסיה שלכם, עליכם….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר גלובס

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: