fbpx

מה צריך לבדוק כדי לוודא שהפנסיה שלכם באמת עובדת בשבילכם?

רובנו מפקידים לקרן הפנסיה שלנו אלפי שקלים בכל חודש, ובבוא היום חיסכון זה אמור להיות אחד ממקורות ההכנסה העיקריים שלנו אחרי הפרישה. איך נדאג שהחיסכון הזה מנוהל כראוי ונמצא במסלולים המתאימים לנו?

ענבל בליימן, מגזין אלטשולר
|
קודם כל, מדוע חשוב כל כך לדאוג כבר היום לקרן הפנסיה שלנו?

שלום אלון, החיסכון הפנסיוני הוא אחד החסכונות החשובים והגדולים ביותר שיש לנו בחיים. החל משנת 2008 ישנה חובת חיסכון לשכירים ומשנת 2017 חובה זו חלה גם על עצמאיים. ישנם רבים שחוסכים מעבר לכך במטרה למקסם הטבות מס ולהגדיל את החיסכון לפנסיה. במהלך השנים, החיסכון הפנסיוני עשוי להצטבר לסכום של מאות אלפי שקלים או יותר, והוא אמור לשמש כאחד ממקורות ההכנסה העיקריים אחרי הפרישה. הכספים בקרן הפנסיה מושקעים בשוק ההון כדי לייצר תשואה על החיסכון ולאפשר לנו להגיע לפרישה עם סכום משמעותי. לכן, יש כמה החלטות חשובות שנוכל לקבל כבר היום כדי להבטיח שהפנסיה שלנו אכן מתאימה לצרכים שלנו, כמו החברה המנהלת, איכות ניהול ההשקעות וגם מסלול ההשקעה המתאים.

 

ענבל, מה לגבי מסלול ההשקעה בקרן הפנסיה, אילו אפשרויות קיימות ומה יכול להתאים לכל חוסך?
קרנות הפנסיה מציעות מגוון מסלולי השקעה, כמו מסלול מניות, כללי, אג"ח ועוד. מסלולים אלה נקראים מסלולי השקעה מתמחים, וניתן לבחור את המסלול המתאים וגם לבצע מעבר בין מסלול אחד לאחר בצורה חופשית מתי שתרצו. כך אפשר להתאים את רמת הסיכון לנקודה בה אתם נמצאים בחייכם. למשל, חוסכים צעירים, יכולים לשקול מעבר למסלול עם חשיפה למניות ברמת סיכון גבוהה, כדי להתאים את פוטנציאל התשואה באמצעות עיקרון הריבית דריבית שמאפשר ליהנות מתשואה גם על ההפקדות החדשות וגם על הריבית המצטברת. מנגד, חוסכים מבוגרים שעומדים בפני פרישה בקרוב וצפויים להשתמש בכסף, יכולים לבחור במסלול סולידי, עם חשיפה נמוכה למניות כדי לשמור על יציבות החיסכון. חוסכים שמצטרפים לקרן הפנסיה ולא בוחרים במסלול השקעה ספציפי, הם משויכים אוטומטית למודל תלוי גיל – מודל שקבע משרד האוצר לפני מספר שנים, המציע מסלולים עם רמת סיכון יורדת ככל שהגיל עולה. המעבר בין המסלולים מתבצע באופן אוטומטי, כשמגיעים לגיל המתאים.

איך אני יודע שהגוף שמנהל את קרן הפנסיה שלי עושה עבודה טובה?…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

תמיד כאן לשירותכם: