fbpx
אצבע מצביעה על גרף

לראשונה: החשיפה של קרנות הפנסיה למניות גבוהה מ־50%

בשוק שבו קרנות ברירת המחדל מציעות דמי ניהול נמוכים מאוד, מנהלי ההשקעות פונים לנכסי סיכון כדי להשיג תשואות גבוהות ולמשוך לקוחות. בסוף יולי החשיפה הממוצעת למניות במסלולים עד גיל 50 הגיעה לכ־54%. החשיפה הממוצעת למניות בחו"ל: 47.4%

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

על רקע הגאות בשווקים והתחרות על התשואות, במטרה למשוך לקוחות, הגיעה החשיפה של קרנות הפנסיה למניות לשיא כל הזמנים. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי החשיפה הממוצעת של קרנות הפנסיה במסלולים של עד גיל 50 עמדה בסוף יולי האחרון על 54% כמעט. מדובר במסלול שחולש על כשני שלישים מכספי הפנסיה של העמיתים בשבע קרנות הפנסיה הגדולות, ומנוהלים בו כ־113 מיליארד שקל.
מנהלי קרנות הפנסיה הגדילו את החשיפה של המסלולים האלה בצורה דרמטית, שכן לפני שנה בלבד, באוגוסט 2020, עמד היקף החשיפה הממוצעת על 47.6%. בסוף 2016 החשיפה עמדה על קצת פחות מ־41% (ראו תרשים).
קרן הפנסיה עם החשיפה הגבוהה ביותר במסלול המדובר היא זו …
בעולם שבו יש קרנות פנסיה המציעות דמי ניהול נמוכים באופן דרמטי, חייבים מנהלי יתר קרנות הפנסיה להציג תשואה עודפת, כדי להטות את משוואת השיקולים לעבר התשואות. בשל הריבית האפסית כמעט במשק הישראלי ובמרבית כלכלות העולם המערבי, שמשפיעה בצורה דרמטית על אג"ח מדינה, הדרך להשגת תשואה עודפת היא באמצעות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

 

אצבע מצביעה על גרף
תמיד כאן לשירותכם: