fbpx
מטבעות

לא יכולים לעבוד? קבלו 400 אירו ושכ"ד: מה ניתן ללמוד ממדינת הרווחה הגרמנית

העובד הממוצע בגרמניה משלם 50% מהמשכורת לשירותי רווחה ולמיסים, ובתמורה מקבל עזרה אמיתית כשהוא צריך – גם במגפה. ynet שוחח עם מומחים בינלאומיים לכלכלת גרמניה כדי להבין כיצד הפכה המדינה לסמל עולמי לרווחה, האם השלטון החדש ירחיב עוד יותר את המדיניות, ואיך כל זה קשור לישראל?

דן רבן, אתר YNET

לאחר 16 שנה של שלטון רצוף, גרמניה הלכה בשבוע שעבר לבחירות שלאחריהן תפרוש הקנצלרית אנגלה מרקל מתפקידה. על אף שעוד לא ידוע בוודאות מי יכנס לנעלי "האישה החזקה באירופה", כעת נראה כי החלופה הסבירה ביותר היא ממשלת "רמזור", כפי שמכנים אותה בגרמניה. ממשלה כזו צפויה לכלול את המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD) – אותה מוביל הקנצלר המיועד אולף שולץ, את המפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP) ואת מפלגת הירוקים.
אחת השאלות המרכזיות שעולה כעת היא האם השלטון החדש, בראשותו של מועמד ממפלגת מרכז-שמאל, ישנה או ירחיב את מדיניות הרווחה המפורסמת של גרמניה – אשר עלתה שוב לכותרות בתקופה האחרונה, עם פרוץ משבר הקורונה.
על מנת לנסות ולענות על שאלה זו, ynet שוחח עם מספר מומחים עולמיים לכלכלת גרמניה וניסה להבין כיצד ומתי הפכה גרמניה לסמל סטטוס של מדינת רווחה, כיצד זה בא לידי ביטוי עבור האזרח הגרמני ומה ישראל יכולה ללמוד ממנה בכל הקשור לניהול משברים כלכליים?
"הרעיון הוא שכולם יוכלו לחיות מזה. אבל, אם אתה בריא ואין לך סיבה מוכחת לכך שאתה לא יכול לעבוד, דורשים זאת ממך. יש כאלה שלא מנסים למצוא עבודה או שנכשלים בלקבל אותה, אבל אז הממשלה מפעילה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET.CO.IL

 

מטבעות
תמיד כאן לשירותכם: