fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

לאן הולך הכסף שלכם אחרי שאתם מתים?

תארו לעצמכם שיום אחד נשארת המשפחה שלכם בלי האדם שמרכז את נושאי הביטוחים, הפנסיות, החסכונות, החובות וכו'. מה עושים? מאיפה מתחילים? המאמנת והיועצת הכלכלית רונית טאוליב מסבירה איך מתגוננים מראש לאפשרות כזו באמצעות הכנת "תיק כוח", ומספקים למשפחה רוגע וביטחון

רונית טאוליב, אתר הארץ

מה הדבר שאתם חוששים שיקרה לאחר לכתכם?". שאלה לא פשוטה שלרוב אנחנו נמנעים מלהרהר בה בכלל.

לקח לי רגע לחשוב ומייד סיפרתי על החשש שלי, כמי שאחראית בבית על נושא הכספים, הביטוחים ושאר הביורוקרטיות. אם לא אהיה פה, מי יידע איפה יש לנו את מה שיש, בכמה כסף אנחנו מחזיקים ואיך אפשר להתנהל עם הדברים? כשערכתי סקר צנוע בפייסבוק (כמה עשרות עונים), התברר שאצל 75% מהמשפחות, רק אדם יחיד אחראי על כל העניינים הכלכליים ולשאר האנשים בבית או מחוצה לו אין מושג באשר אליהם.
חלוקת תפקידים בבית בענייני כספים נוצרת באופן טבעי – כל אחד מתרכז במה שהוא טוב בו. כך, לאורך השנים, אני זו שבקשר עם הבנק כשצריך, זאת שבודקת את החסכונות וההשקעות, את ההלוואות, ואת הנושא הכל כך חשוב: ביטוחים. מדי כמה חודשים – בדרך כלל כשאני שומעת על מקרה עצוב – מציפות אותי המחשבות: "אם לא אהיה פה, איך הם יסתדרו?"; "איך ידעו על מה אנחנו מבוטחים? היכן?"; "איך יהיה להם מושג לגבי כספים או הלוואות שצברנו?" ועוד ועוד.
עבור כל אלה שמזדהים עם החשש הזה ורוצים להשקיט אותו, החלטתי לספר לכם על "תיק הכוח" של המשפחה שלי, כדי שגם אתם תיצרו לעצמכם את תיק הכוח של המשפחה שלכם. תיק שמכיל את כל המידע החשוב (ולעתים גם מציל חיים), שנרצה להשאיר למקרה שלא נהיה פה. תיק שמיועד גם למשפחה עם שני הורים, וחשוב אף יותר במשפחה של הורה אחד. במקרה האחרון, או כשמדובר הורים גרושים, אפשר להוסיף משפט שבמקרה של נשפחה עם הורה יחיד, מומלץ להכין את תיק הכוח ולעדכן אדם קרוב היכן הוא נמצא.

איך מתחילים?….

כשיש חשבון משותף:
צירוף הטופס בו אתם חתומים על סעיף "אריכות ימים", כך שגם במקרה שאחד מבני הזוג הלך לעולמו, בן הזוג הנותר, יוכל לבצע פעולות בחשבון.

 

לחץ כאן לקריאת הכתבה באתר הארץ

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: