fbpx
מחשב ונייד

בשורה לפנסיונרים: דמי הניהול יחתכו משיעור של 0.5% ל-0.3%

שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר רשות שוק ההון משה ברקת העבירו לאישור ועדת הכספים את התיקון לתקנות דמי ניהול בענף הפנסיה; ליברמן: "ההחלטה תביא לחיסכון נוסף של מאות ואף אלפי שקלים בשנה"

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

משרד האוצר שם סוף לעושק של העמיתים שפרשו לפנסיה. שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר רשות שוק ההון משה ברקת העבירו לאישור ועדת הכספים את התיקון לתקנות דמי ניהול בענף הפנסיה. במסגרת התיקון ירדו דמי הניהול לעמיתים שנמצאים בפרישה משיעור מקסימלי של 0.5% לשיעור של 0.3%.
בשנים האחרונות הענף הפנסיוני הציג ירידה בדמי הניהול ומרבית העמיתים אינם משלמים את דמי הניהול המקסימליים הקבועים בתקנות (0.5% על הצבירה ו-6% מההפקדות). אם כי העמיתים שפרשו ונמצאים עדיין בקרן פנסיה, הם למעשה לקוחות שבויים שאינם יכולים לעבור מקרן אחת לאחרת. זאת מאחר ומהרגע בו העמית מתחיל לקבל גמלה אין לו דרך לעבור לקרן אחרת. על כן, מנהלי קרנות הפנסיה נוהגים להעלאות לעמיתים בקרן הפנסיה את שיעור דמי הניהול למקסימום המותר – עם פרישתם…..
נציין כי חוסכים שנמצאים בקרנות ברירת המחדל, כבר היום מובטח להם בפרישה דמי ניהול מקסימליים של 0.3% כחלק מתנאי החוזה. שתי קרנות ברירת מחדל הקיימות הן של אלטשולר שחם ומיטב דש. עד חודש אפריל יצטרפו שתי קרנות פנסיה נוספות….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

 

 

מחשב ונייד
תמיד כאן לשירותכם: