fbpx

דמי ניהול דיפרנציאליים בפנסיה – האם הסוכנים יספגו את הירידה בדמי הניהול בקרנות הפנסיה ?

רשות שוק ההון מקדמת רפורמה בפנסיה, במתווה הצ'יליאני, במסגרתו ישונה קבוצות על בסיס גיל. במסגרת השינוי, הרשות גם תאפשר למנהלי קרנות הפנסיה לגבות דמי ניהול דיפרנציאליים במסלולים השונים, לפי עלות השקעת הניהול

בועז קיידר, אתר FUNDER.CO.IL

הרפורמה החדשה של רשות שוק ההון מרעידה את אמות הסיפים של סוכני הביטוח. הסוכנים מאמינים כי ברפורמה החדשה יהיה קשה להם לגייס לקוחות למסלולים יקרים ומצד שני הם יחוו חיתוך בעמלות – במסלולים הזולים. "הרגולטור חושב סוכנים – OUT, יצרנים – IN" מסביר סוכן אחד. "אני יותר מ-20 סוכן ביטוח וכל שנה בדצמבר משיתים גזרה חדשה על הסוכנים, אשר בדיעבד מחזקת אותם", מוסר סוכן אחר.

רשות שוק ההון בראשותו של משה ברקת מקדמת רפורמה במתווה הצ'יליאני במסגרתו ישונה קבוצות על בסיס גיל (עד 50, 50 עד 60, מעל 60 ופורשים) לכדי מועד פרישה על בסיס קבוצות של חמש שנים (פורשים ב-2025, ב-2030, 2035 וכן הלאה). חשוב יותר מבחינת הסוכנים, במסגרת השינוי, הרשות גם תאפשר למנהלי קרנות הפנסיה לגבות דמי ניהול דיפרנציאליים במסלולים השונים, לפי עלות השקעת הניהול. מתוך כך, דמי הניהול במסלולי המניות ייתקרו לעומת דמי הניהול במסלולי האג"ח והמסלולים הכלליים.
כידוע, כיום דמי הניהול המקסימליים בקרן הפנסיה הם 0.5% מהצבירה ו-6% מההפקדות. חשוב לציין, במתווה החדש ככל הנראה לא ייגבו דמי ניהול גבוהים יותר מ-0.5% בצבירה של המסלולים המנייתיים. אם כי קיים תרחיש בו חוסכים במסלול המנייתי יחוו עליית דמי ניהול במסגרת המעבר לדמי ניהול דיפרנצייאלייים….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: