fbpx

יוצאים לפנסיה בקרוב? זו התוספת שתקבלו בעקבות הפחתת דמי הניהול

חברי הכנסת לחצו והקצבה לפורשים מקרנות הפנסיה תגדל, אבל מדובר על הגדלת קצבה רק לפורשים 'חדשים' והוזלת דמי הניהול לא תחול רטרואקטיבית

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

במידה ואתם מתכננים לפרוש בחודשים הקרובים חשוב שתדעו שקצבת הזקנה שלכם צפויה להיות גבוהה יותר. שני מהלכים שקידמו חברי יביאו להגדלת קצבת הזקנה של הפורשים בשנים הקרובות.
המהלך הראשון הוא הוזלת דמי הניהול לפנסיונרים, בשנים אחרונות דמי הניהול לחוסכים היו בירידה. צריך להבין כי דמי הניהול בקרן הפנסיה מתחלקים לשתי תקופות, תקופת החיסכון ותקופת הפרישה בעוד שמהלכים שקידמה עד כה רשות שוק ההון כמו רפורמת קרנות ברירת המחדל הובילו לכך שדמי הניהול לחוסכים בקרנות הפנסיה ירדו בצורה חדה, נדמה שירידות אלו פסחו על הפורשים. ברגע שחוסך היה מבקש להמיר את כספי החיסכון לקצבה חודשית דמי הניהול היו שבים ומזנקים למקסימום האפשרי.
למרות שמבקר המדינה התריע על הבעיה כבר בדוח המבקר לשנת 2014 עד כה הפתרון לבעיה היה חלקי בלבד. בשנת 2019, במסגרת המכרז השני לבחירת קרנות ברירת המחדל נקבע כי לצד ההנחה בדמי הניהול לחוסכים ישלמו הפנסיונרים מאותן קרנות דמי ניהול מוזלים שיעמדו על 0.3%. הוזלת דמי הניהול במסגרת אותן קרנות החלו לאותת לשוק כי השינוי מתקרב וכחלק מתהליכי שימור הלקוחות הוזלו דמי הניהול לפורשים גם ב….

כיצד משפיעים דמי הניהול על קצבת הזקנה?
פורש מקרן הפנסיה מקבל בכל חודש תלוש קצבה, בתלוש מופיעה הקצבה החודשית והמס שהוא צריך לשלם. בתלוש הפורש לא יראה את גובה דמי הניהול והם "לא יקטינו" לו את קצבת הזקנה. למעשה, דמי הניהול של הפורש חושבו מראש ב….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: