fbpx

"כשיש פחד בשווקים זה הזמן להגדיל את החשיפה למניות"

אלטשולר שחם הגדיל את החשיפה המנייתית באפיקי החיסכון השונים, והיא גבוהה משמעותית משל המתחרים. לדברי המנכ"ל המשותף גילעד אלטשולר, הטלטלה בשווקים והמלחמה באוקראינה מהוות הזדמנות: "גם בקורונה ובסאב־פריים היה פחד. מי שקנה נהנה מזה"

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

שוק ההון, ובמיוחד שוק המניות, סובל ממגמה שלילית בחודשים האחרונים. אחרי שנה וחצי שבמהלכן ראשי הבנקים המרכזיים והממשלות בעיקר נאבקו בהשפעות הקורונה באמצעות מדיניות מוניטרית מרחיבה וריבית אפסית, האינפלציה הרימה את הראש והדרך להילחם בה עוברת בהעלאת ריבית והפסקה, או לפחות צמצום דרמטי, של הזרקת הנזילות לשווקים. מדובר במתכון לטלטלות בשוק, בעיקר המנייתי.
פלישת רוסיה לאוקראינה רק החמירה את הסיטואציה, שכן היא דחפה את מחירי האנרגיה למעלה, מה שמגביר את הלחצים האינפלציוניים. יש קולות שקוראים לבנקים המרכזיים לא להעלות את הריבית, כדי להמשיך לתמוך בשווקים, אך קולות אחרים, דוגמת "האקונומיסט" הבריטי, קוראים לבנקים להמשיך בתוכניתם כדי להילחם באינפלציה.
בישראל, בינתיים, נראה שהמוסדיים ברובם יושבים על הגדר. לפי דיווחיהם לרשות שוק ההון בסוף ינואר, החשיפה המנייתית של המוסדיים הגדולים במסלול הכללי של קרנות ההשתלמות קרובה לזו של שנת 2021. למעשה, פרט למיטב דש ולמור, שהקטינו מעט את החשיפה, יתר המוסדיים נותרו ברמה דומה של 48%-47%.
"החוסך הישראלי נמצא בתת־חשיפה למניות"
מי שהחליט לפעול בניגוד למגמה הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, שסובל מפדיונות כבדים נוכח תשואות חלשות בשנה האחרונה והגדיל את החשיפה המנייתית בצורה משמעותית. קרן ההשתלמות של אלטשולר שחם היא הגדולה בענף, ומנהלת כמעט 67 מיליארד שקל. בין דצמבר 2021 לינואר 2022 הגדילו מנהלי ההשקעות של אלטשולר שחם את החשיפה של הקרן למניות מ־51.6% ל־57%. שיעור זה מהווה שיא כל הזמנים בחשיפה למניות עבור החוסכים ועלייה של 5.4% בחשיפה בתוך חודש אחד בלבד. למעשה, הקרן חשופה למניות בשיעור שגבוה ב־10% מממוצע שאר הקרנות במסלול.
לדברי גילעד אלטשולר, מנכ"ל ומייסד משותף של אלטשולר שחם, "החוסך הישראלי נמצא בתת־חשיפה לשוק המניות בהשוואה ל……

"בסופו של דבר העולם יסתדר ותהיה ריצה למניות"
על עיתוי הגדלת החשיפה אומר אלטשולר כי "היום יש הרבה פחד בשווקים. כשיש פחד בשווקים ‑ זה הזמן להגדיל את החשיפה למניות. בחודשיים האחרונים היו ירידות ולכן הגדלנו את החשיפה למניות – גם בינואר וגם בפברואר. כל משבר והייחוד שלו, אבל ראינו במשברים קודמים שהתיקון הוא מהיר מאוד….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: