fbpx
משפחה

יוצאים לגמלאות עוד 20 שנה? כדאי שתתכננו את הפנסיה כבר מעכשיו

למרות שלחלקנו הפנסיה נראית כמו דבר דבר רחוק מאוד, אם לא נבצע צעדים כעת נפסיד לא מעט כסף כשנגיע לגמלאות. מדוע חשוב לבחור מסלולי השקעה וביטוח נכונים? למה כדאי לפתוח חסכון חודשי של מאות שקלים בודדים ומה יקרה אם אתם בני 40 ועד היום לא הייתה לכם פנסיה? מדריך

ליטל דוברוביצקי , אתר YNET

לחלקנו יש זמן רב עד היציאה לפנסיה, אבל זה לא אומר שהיא לא אמורה לעניין אותנו כבר עכשיו, אפילו כשאנחנו במרחק של 20 שנים ממנה. לכן, הכנו לבני ה-40 וה-50 מדריך לתכנון כלכלי נכון בכל הקשור ליציאה לפנסיה, בעזרתו של גיל הרשקוביץ, המשמש בין השאר כמתכנן פיננסי ומתכנן פרישה בקבוצת קלי.
מה הדבר הכי חשוב שעל עובדים בני 50-40 לדעת בנוגע לפנסיה שלהם?
"הדברים הכי חשובים לטעמי הם מסלול ההשקעה ומסלול הביטוח", מציין הרשקוביץ. לדבריו, הדבר שמאפיין מבוטחים בקרן פנסיה בגילים אלו הוא תאים משפחתיים צעירים יחסית (נשואים עם ילדים קטינים), ולכן המבוטח חייב לוודא שמסלול הביטוח שלו מלא, כלומר שבמקרה של נכות הוא יהיה זכאי לקצבה מקסימלית (75% משכרו המבוטח), ובמקרה של פטירה, חס וחלילה, אשתו והילדים יהיו זכאים לקבלת קצבת שארים מקסימלית (עד 100% משכרו המבוטח). בנוסף, החוסך נמצא עדיין בטווח ארוך מגיל הפרישה, ולכן עליו לוודא שמסלול ההשקעה שלו תואם לגיל הפרישה, ולא סולידי מדי.

כיצד עובד בן 40 עד 50 יכול לשפר את הסכום שיקבל עם פרישתו כשיגיע לגיל 67?

איזה סכום צפוי לקבל עובד בן 40 שמשתכר 10 אלף שקל ברוטו בחודש כקצבה ראשונה מקרן הפנסיה?
בהנחה שהמעסיק מפקיד עבורו לפנסיה מכל השכר ושדמי הניהול של 1.5% מהפקדה ו-0.15% מצבירה, הוא צפוי לקבל קצבת זקנה מקרן הפנסיה בגיל 67 של….

מעבר להתאמת רמת סיכון ההשקעה לגיל החוסך, חשוב להתאים את רמת הסיכון לאופי החוסך וליכולת שלו לספוג הפסדים. כלומר…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך בכתבה באתר YNET

משפחה
תמיד כאן לשירותכם: