fbpx

קופות הגמל להשקעה, מרץ 2022 – ילין ראשונה, אלטשולר מתחזקת; ומי שכחה לייצר תשואה?

ב-12 החודשים האחרונים הראל עדיין ראשונה במסלול הכללי; התשואה הממוצעת במסלול הכללי בחודש מרץ עמדה על 0.54% ובמסלול המנייתי על 1.25%, ילין מובילה בשני המסלולים, אלטושלר שניה במסלול הכללי ואנליסט במנייתי; אנליסט הפניקס וילין מובילות בטווח הבינוני; מהי קופת גמל להשקעה ומדוע זו אפשרות נחמדה לחסכון לטווח ארוך מאוד

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

לפני 6 שנים הושקו קופות הגמל להשקעה, כאשר המטרה היא לגרום לציבור לחסוך כספים לטווח שעשוי להיות ארוך. נכון, אפשר למשוך את הכספים מוקדם יותר אבל מי שימתין לפנסיה יוכל ליהנות מהטבות מס (הרחבה – בהמשך הכתבה)

חיסכון לטווח ארוך מאפשר לכם להגדיל את כמות הכסף שיש לכם – ובצורה משמעותית. המסלול המנייתי בדרך כלל מייצר תשואה גבוהה משמעותית מאשר במסלול הכללי (כמובן, בירידות המנייתי יורד יותר, אבל לטווח הבינוני ארוך המסלול המנייתי היסטורית מספק תשואה גבוהה יותר – בהנחה שלא בורחים עם הכסף כשיש ירידות). התשואה הממוצעת בחודש מרץ במסלול הכללי עמדה על 0.54% ובמסלול המנייתי על 1.25%.
אבל בעוד על התשואות אין לכם שליטה – על דמי הניהול יש לכם, ובתי ההשקעות יקחו לכם את דמי הניהול גם כאשר הם יפסידו כסף. זו לא המצאה שלנו, המשקיעים הגדולים בעולם אומרים את זה וממליצים מאוד לריב על דמי הניהול ולצמצם אותם ככל הניתן. לדברי אחד מהם, אבי שיטת ההשקעה הפאסיבית – ג'ון בוגל, דמי הניהול עשויים לכסח לכם עד 60% מהתשואה כולה! הנה 10 כללי ההשקעה שלו….

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: