fbpx

מעבר בין קרנות פנסיה – קשה, אבל עשוי להשתלם?

הרבה לא יודעים, אבל אפשר ואפילו כדאי לעבור בין קרן פנסיה אחת לשנייה; למה בכלל צריך להעביר את החיסכון? מה חשוב לדעת לפני שמעבירים את החיסכון ? איך מתבצעת העברה בפועל וכמה זמן זה לוקח?

משה כסיף, אתר ביזפורטל

ההחלטה להעביר את החיסכון הפנסיוני היא החלטה לא פשוטה אבל להבדיל מבעבר, הביצוע-יישום אפשרי יחסית במהירות. לרוב, הסיבות שגורמות לחוסכים להעביר את החיסכון שלהם לקרן אחרת הן הרצון לשפר את הביצועים הפיננסיים של הקרן שלהם מצד אחד, ושביעות רצון נמוכה מהקרן הנוכחית מצד שני. גורם משמעותי נוסף, שרבים נוטים להתעלם ממנו, הוא דמי הניהול והוא חשוב מאוד – מעבר יכול לחסוך לכם כסף גדול.

דמי הניהול והמשמעות שלהם
דמי הניהול הם עמלה שהגופים המנהלים את קרנות הפנסיה וקופות הגמל, כמו גם תיקי השקעות אחרים, גובים מהחוסכים בפנסיה. לכאורה, מדובר בסכומים צנועים הנגבים מדי חודש על החיסכון הצבור ועל ההפקדות החודשיות. למעשה, דמי הניהול יכולים להגיע לאורך תקופת החיסכון למאות אלפי שקלים ולהשפיע, בסיכומו של עניין, על גובה הקצבה החודשית אחרי היציאה לגמלאות. הפחתה של חצי אחוז בדמי הניהול, עשויה לחסוך בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים בודדים. מהבחינה הזאת, קרנות ברירת המחדל הן האטרקטיביות ביותר, לאור דמי הניהול הנמוכים שלהן.

איחוד קרנות פנסיה ובחירת מסלול חיסכון
גורם נוסף לרצון להעביר את החיסכון הפנסיוני, טמון בעובדה שחוסכים רבים מחזיקים יותר מאשר קרן פנסיה אחת. איך זה קורה? בדרך כלל, התופעה הזאת היא תוצאה של…

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: