fbpx
גבר עובר מהכפר לעיר

הגמלאים קוראים להעלות את קצבאות הזקנה: "קורסים תחת יוקר המחיה"

גל התתייקרויות בשיאו והגמלאים שמתקשים לגמור את החודש מספרים שהם נאלצים לוותר על מזגן, מים חמים ולעיתים אפילו על טיפול רפואי, עם קצבת זקנה של כ-1,900 שקלים לחודש. "חווה על בשרי את העליבות שבסכום הזה". עכשיו הם דורשים להצמיד את הקצבאות לשכר הממוצע ולאפשר להם לחיות בכבוד

הדר גיל-עד, אתר YNET

בכל יום חמישי בשמונת השבועות האחרונים, מתייצב אלי גבריאלי (70) בצומת הרא"ה על כביש 4 עם שלטים שאי אפשר להישאר אדישים להם. "אם לא ידעתם, אז גם אתם תזדקנו", כתוב על אחד מהם, "יש להעלות את קצבת הזקנה לשכר המינימום לפחות, על החתום, הזקנים שלכם", זועק השלט השני.
גבריאלי עבד כל חייו הבוגרים. הוא בוגר קורס חובלים, ושירת 12 שנה בחיל הים. לאחר מכן למד הנדסת תעשייה וניהול, ועסק בתחום במשך עשרים שנה. בעשור האחרון עבד כמדריך שיקומי לאוכלוסיות בגמילה ואוכלוסיות מתקשות, לאחר שהתמודד בעצמו עם התמכרות לאלכוהול. "עבדתי הרבה שנים, אבל לא צברתי פנסיה", הוא מספר, "פרשתי ואז גיליתי שאני צריך לחיות מקצבת זקנה של 2,100 שקלים לחודש, זה מקור ההכנסה היחיד שלי".
"על בשרי אני חווה את עליבות הקצבה", הוא מספר בכאב. עבורו, ועבור יותר ממחצית מגמלאי ישראל שאינם זכאים לפנסיה, עליית המחירים האחרונה היא מכה קשה. "ההתייקרויות האחרונות הן עוד עול. כבר יש עליי עול כלכלי, ובכל פעם שיש עוד התייקרות זה נוחת בלי שום בלמים על איכות החיים שלי, על היכולת לחיות בצורה מכובדת", הוא מוסיף, "אין שום גמישות. אני צריך להצטמצם, משתדל לא להדליק מזגן, ודוד מעט מאוד".
מותרות אינם רלוונטיים עבורו במצב הנוכחי: "אני מוותר על נסיעות, לא יוצא לחופשות, לא רוכש ביגוד ולא שום דבר שאני לא חייב". אבל גם דבר בסיסי כמו טיפול רפואי הפך להיות רחוק מהישג ידו…
ההתייקרות האחרונה פוגעת מאוד במבוגרים, יותר מבאוכלוסיות אחרות, משום שצריכת השירותים למחייתם היא גבוהה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

גבר עובר מהכפר לעיר
תמיד כאן לשירותכם: