fbpx
מבוגרים על אופנוע

פורטוגל? אולי מקסיקו? אלה המדינות שהכי זול לחיות בהן בפנסיה

עבור רבים מעבר למדינה אחרת הופכת להיות יעד נחשק בפנסיה, מה שטומן בחובו לעיתים גם הורדה ביוקר המחיה ושינוי באורח החיים. אתר Travel and Leisure מצא שמונה מדינות המציעות לפנסיונרים הזדמנות ליהנות מאורח חיים נוח ויוקר מחייה נמוך

ליטל סמט, אתר כלכליסט

התוכניות לפנסיה משתנות מאדם לאדם, יש שמנצלים את הזמן הפנוי ללמוד מקצוע חדש ואחרים מעדיפים להקדיש עצמם לתחביב או מנוחה מרובה. עבור רבים, מעבר למדינה אחרת הופכת להיות יעד נחשק. בחלק מהמקרים המעבר טומן בחובו גם הורדה ביוקר המחיה, אם כי העלויות כמובן משתנות ממקום למקום, וכך גם אורח החיים והנוחות. באתר התיירות travelandleisure השתמשו בנתונים מעודכנים על יוקר המחיה שאספו ב-Numbeo כדי למצוא שמונה מדינות המציעות לפנסיונרים הזדמנות ליהנות מאורח חיים נוח ויוקר מחיה נמוך.
מקסיקו: מזג אוויר חמים, מגוון רחב של מקומות מחיה, קילומטרים של חוף וערים יפות. יוקר המחיה במדינה נמוך, אך משתנה בין הערים השונות. כך למשל בקנקון המועדפת על התיירים, יוקר המחיה נמוך ב-61% מאשר בניו יורק, והשכירות נמוכה ב-85%. לעומת זאת, בסן מיגל דה איינדה, יוקר המחיה נמוך ב-57% מאשר בניו יורק והשכירות נמוכה ב-76%. שירותי בריאות זמינים דרך תוכניות ממשלתיות שמסובסדות לבעלי הכנסה נמוכה, בתי החולים הפרטיים מציעים טיפול איכותי בעלות נמוכה וכדי לקבל תושבות זמנית יש צורך בהכנסה חודשית מינימלית של 2,100 דולר. תושבות קבועה מחייבת 2,700 דולר בחודש.

אקוודור: אקוודור מציעה חופים ארוכים לאורך האוקיינוס השקט, הר געש פעיל, אתרי טבע ומספר קהילות של תושבים זרים. הדולר האמריקאי מהווה את המטבע העיקרי במדינה ובערים הגדולות רוב התושבים מדברים אנגלית. יוקר המחיה…..
קוסטה ריקה: מדינה זו במרכז אמריקה מציעה ג'ונגלים, יערות גשם, ערים מודרניות, חופים ומזג אוויר נוח. העלויות משתנות לאורך המדינה……
פורטוגל: פורטוגל היא אחת המדינות הפופולריות ביותר בקרב גמלאים מרחבי העולם. מוקדי המשיכה כוללים את הנופים היפים, ערי החוף, יין ואוכל טובים ומזג אוויר נוח. יוקר המחיה נמוך ב-37% לעומת ארה"ב, והדיור נמוך ב-54%. בבירה ליסבון יוקר המחיה…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: