fbpx
תחום הסיעוד - אם ובת

יוצאים לפנסיה בקרוב? צ'ק ליסט לפורשים

יציאה לפנסיה היא אחד האירועים המרגשים וגם המורכבים בחיינו. מצד אחד, אנחנו מסיימים את שנות העבודה הארוכות, ומצד שני צריכים לקבל החלטות חשובות שישפיעו על גובה הפנסיה שנקבל לאחר הפרישה. אז הנה הצ'ק ליסט שהוא חובה לכל פורשת ופורשת

אתר בית השקעות אלטשולר שחם

פרישה לאחר 30 או 40 שנות עבודה היא בהחלט אירוע מכונן. על אף שלרוב מדובר באירוע משמח שמשמעותו יותר זמן פנוי לתחביבים, פנאי והגשמה עצמית, כדאי להתכונן לפרישה מבחינה נפשית וכלכלית כאחד – מוקדם ככל שניתן. אז איך מתחילים? מה עושים קודם? הנה מה שחשוב לדעת.

שלב ראשון: איתור החסכונות הפנסיוניים
במהלך חיינו אנו צוברים לא מעט נכסים במכשירי החיסכון הפנסיוני השונים. חסכונות אלה יכולים להגיע לסכומים גדולים של מאות אלפי שקלים, ומטרתם לשמש לנו עוגן כלכלי לאחר הפרישה מעבודה ושמירה על רמת החיים. מאחר וכיום ישנו מגוון מכשירי חיסכון פנסיוניים, כמו קופת גמל, קרן פנסיה וביטוח מנהלים, וחוסכים רבים אף חוסכים במספר מכשירים בו בעת – מתעורר לעיתים קושי לזכור אילו סכומי כסף נצברו ובאיזה מכשיר. הצעד הראשון של הכנה לפרישה הוא ביצוע איתור של כלל החסכונות הפנסיוניים שנצברו, לבדוק באיזו חברה הם מנוהלים ואילו מהכספים ניתנים למשיכה כקצבה או כסכום הוני (חד פעמי). את האיתור ניתן לבצע בקלות באמצעות כניסה לאתר "המסלקה הפנסיונית" של משרד האוצר, בעלות סמלית של כ-20 שקלים. במידה ותיפגשו עם בעל/ת רישיון פנסיוני (סוכן/ת, יועץ/ת או משווק/ת ישיר/ה) הם כבר ידאגו להוצאת הנתונים עבורכם. מדובר במערכת המחוברת לכל חברות הגמל, הפנסיה והביטוח, והיא תציג בפניכם את כלל החסכונות הפנסיוניים על שמכם. באותו חיפוש תקבלו גם מידע לגבי חסכונות נוספים כמו קרנות השתלמות. במקביל, כדאי לפנות למעסיק הנוכחי ולקבל צפי מעודכן לגבי הזכויות הצפויות: האם המעסיק מתכוון לשלם מענקי פרישה מיוחדים, השלמת פיצויים שהמעסיק נדרש לבצע (בנוסף לפיצויים שנצברו בקופות הגמל והפנסיה), האם ניתן לפדות את יתרת ימי החופשה וימי מחלה שלא נוצלו, ועוד.

שלב שני: פגישה עם בעל/ת רישיון פנסיוני
פגישה עם בעל/ת רישיון פנסיוני יכולה לעזור לכם מאוד כדי להבין מהן הזכויות שעומדות בפניכם ואיך תוכלו לנצל הטבות מס על החסכונות שלכם בצורה מיטבית. בעלי מקצוע שיש להם מומחיות בתחום הפרישה יוכלו לראות את התמונה המלאה ועל בסיס כלל הנתונים יתנו המלצות מותאמות אישית לגבי דרך הפעולה המתאימה….

שלב שלישי: פורשים
רגע הפרישה המרגש הגיע….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר בית השקעות אלטשולר שחם

תחום הסיעוד - אם ובת
תמיד כאן לשירותכם: