fbpx

כך תחסכו נכון לגיל הפנסיה

גיל הפרישה עוד רחוק? יכול להיות, אבל דווקא בגלל זה יש כמה דברים ששווה לדעת כבר כיום. במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה 7" קבלו שורה של טיפים שיעזרו לכם להגדיל את החיסכון כבר עכשיו ולסדר עבורכם עתיד טוב יותר עם הפרישה מהעבודה

איריס ליפשיץ קליגר, אתר YNET

שאתם מקבלים בדואר את דוחות הפנסיה הנטייה לעיתים קרובות היא לא להתעמק בהם, אלא להניח אותם באחת המגירות. אבל זאת אחת הטעויות הגדולות בהתנהלות הכלכלית של כל אחד מאיתנו. על רקע התארכות תוחלת החיים נוצר מצב שהכסף שחוסכים הצעירים עלול לא להספיק להם בעת פרישה. בכמה צעדים פשוטים אפשר לקחת אחריות על העתיד ולהגדיל באופן משמעותי את קצבת הפנסיה. חיסכון נכון עשוי להניב תשואה יפה לאורך השנים ושקט נפשי וכלכלי בעת הפרישה.
לחסוך מגיל צעיר
ניקח לדוגמה עובד שנכנס למעגל העבודה בגיל 30 ועומדות לפניו עוד 37 שנות עבודה עד לפרישה, אם יגדיל את ההפקדה שלו לפנסיה הוא צפוי לשפר משמעותית את הקצבה בפרישה בגלל אפקט "ריבית דריבית". למעשה בדרך כלל בשליש הראשון של שנות העבודה (ב־10 השנים הראשונות) אנו חוסכים כ־40% מהחיסכון הפנסיוני שלנו, בשל אפקט ריבית דריבית. לדוגמה, תוספת חיסכון של 100 שקל בחודש בגיל צעיר עשויה לשפר את הקצבה בגיל פרישה בכ־500 עד 600 שקל לחודש לכל החיים. ככל שהתוספת לחיסכון הפנסיוני תתבצע בגיל צעיר יותר כך השיפור בקצבה החודשית צפוי להיות משמעותי יותר.
לבחור מסלול השקעה מתאים….

פדיון כספי פיצויים
אנו נמצאים בעידן שבו דור ה־y מאופיין בהחלפת מקומות עבודה בתדירות גבוהה, לעיתים כל שנתיים־שלוש. במעבר למקום עבודה חדש יהיו כאלה אנשים שירצו לפדות את כספי הפיצויים במועד העזיבה, אך הם עלולים לפגוע בגובה הפנסיה שיקבלו בעתיד. שימו לב כי לרוב, כספי הפיצויים מהווים כ־40% מהחיסכון הפנסיוני, ולכן משיכת פיצויים תקטין את הקצבה בשיעור דומה.
כרית ביטחון ושמה קרן השתלמות …..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

 

 

תמיד כאן לשירותכם: