fbpx

תופעה: אתרים פרטיים מתחזים ל'הר הביטוח'

המועצה לצרכנות פנתה אל המפקח על הביטוח בבקשה שיבחן ביטול או התליית רישיון לסוכני ביטוח המפעילים אתרים המתחזים לאתר הממשלתי 'הר הביטוח'
ובחינת העברת המידע ליועצת המשפטית לממשלה

איציק וולף, אתר news1.co.il

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד עופר פיינשטיין, פנה אל המפקח על הביטוח, ד"ר משה ברקת, בתלונה על כך שסוכני ביטוח מפעילים אתרים המתחזים לאתר הר הביטוח, האתר הממשלתי שבו יכולים הצרכנים לקבל את המידע על הביטוחים השייכים להם ללא תשלום.
התלונה הוגשה לאחר שבמועצה לצרכנות הצטברו תלונות של צרכנים, שניסו לאתר במנועי חיפוש נתונים ביטוחים באמצעות שירות "הר הביטוח" המופעל על-ידי משרד האוצר, ורק לאחר שמסרו פרטים אישיים ושילמו עבור השירות, הסתבר להם שלא מדובר במערכת הממשלתית המקוונת אלא בסוכני ביטוח פרטיים.
בדיקה שערכה המועצה לצרכנות בנושא מעלה חשש שמספר סוכני ביטוח – יחידים או תאגידים – מפרסמים תוך תיאור מטעה ושימוש בשם "הר הביטוח" את עצמם במנועי חיפוש, במטרה למשוך צרכנים ולאסוף פרטים אישיים לצורכי פעולות שיווק. האתרים נחזים כאתרים השייכים או מופעלים על-ידי משרד האוצר. במועצה לצרכנות אומרים בפנייה למפקח על הביטוח כי יש בכך הפרה של הוראות סעיף 55 לחוק. המועצה לצרכנות כבר פנתה בנושא זה לרשות שוק ההון, באוקטובר 2019 בבקשה לבדיקה והפעלת סמכויותיה.
לעתים האתרים הפרטיים עולים ראשונים בתוצאות החיפוש, בין אם כמודעה (קישור ממומן) ובין אם כאתר רגיל. מי שלא בקי בהבדלים, שלעתים אינם בולטים, לא תמיד יידע לזהות את האתר הרשמי אל מול האתרים הפרטיים. חלק מהאתרים הפרטיים מוסיפים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר news1.co.il

 

 

תמיד כאן לשירותכם: