fbpx

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בספטמבר – הפסד של 4% במסלול הכללי, 8% במסלול המנייתי

ההפסדים שלכם מתחילת השנה – 9.2% במסלול הכללי, 18% במנייתי; אגרות החוב ירדו ב-10% – זה הפסד שידוע מראש

מערכת ביזפורטל

ספטמבר היה שחור בשווקים – הירידות במניות מסביב לעולם גרמו להפסדים גדולים להשקעות שלכם וגם הנפילות מתחילת השנה באגרות החוב. הנפילות באגרות החוב היו צפויות על רקע עליית הריבית וההתאמה המתבקשת בין התשואה האפקטיבית על אגרת החוב ובין הריבית שעולה. עליית ריבית מורידה את שערי אגרות החוב.
ולמרות זאת, מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים לקחו את הציבור כמו צאן לטבח – ויצרו לו הפסד של 10%. זאת הבעיה בעדר הוא לא יכול לצאת מהמסלול. אנשים פרטיים כן, העדר לא יכול. עכשיו זה מתהפך – עכשיו על רקע העלייה בתשואה האפקטיבית של האג"ח הוא נהיה לדעת רבים עדיף על השקעה במניות.
ספטמבר היה החודש הגרוע ביותר השנה לקופות הגמל עם תשואה ממוצעת שלילית של 4% הגרועה ביותר מאז מרץ 2020 בעת התפרצות הקורונה בו ירדו הקופות בממוצע ב-8.9% – כך עולה מבדיקה של מיטב.
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו תשואה נומינלית ממוצעת שלילית של 4% כאשר טווח התשואות אמור לנוע במנעד של בין תשואה שלילית של 3.6% לבין תשואה שלילית של 4.6%.
אבי ברקוביץ, משנה למנהל השקעות ראשי במיטב גמל מסביר את הגורמים להפסדים בקופות ובקרנות השתלמות – "בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה שלילית חזקה: מדד ת"א 35 ירד ב-8.8%, מדד ת"א 125 ירד ב-9.1%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור של 9.9%, ומדד יתר 60 ירד בשיעור של כ-9.4%. גם שוקי המניות בעולם הציגו מגמה שלילית חזקה. בארה"ב: ירידות שערים חדות: כאשר מדד הדאו ירד ב-7.3%, מדד ה-S&P ירד ב-8.0% ואילו מדד הנאסד"ק ירד בשיעור תלול יותר של 9.1%.
"באירופה נרשמה מגמה שלילית חזקה: ה-DAX הגרמני ירד ב-7.6%, ה-CAC הצרפתי ירד ב-7.3% וה-Eurostoxx 50 ירד ב-6.8%. מדד הניקיי ביפן ירד בשיעור של 6.3%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים ירד ב……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

תמיד כאן לשירותכם: