fbpx
מחשבון ניר ועט

למה משתלם להפקיד בקופת גמל להשקעה לפני סוף השנה?

אז כמו שכולנו יודעים תמיד כדאי לחסוך – אם כדי להגשים חלום, להבטיח את העתיד או להיערך לבלתי צפוי. קופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות ונזילות מירבית למשקיעים, לטווח קצר או ארוך

אסף שטרנברג, אתר בית השקעות אלטשולר שחם

אז מה הופך את קופת הגמל להשקעה לאפיק משתלם, ולמה דווקא עכשיו לפני שהשנה מסתיימת?
שלום אלון, אז נכון שיש לא מעט מכשירי השקעה וחיסכון בשוק, אבל הייחודיות של קופת גמל להשקעה היא בעצם האפשרות לניהול מקצועי של הכסף גם בהשקעות בסכומים נמוכים. כלומר, לחסוך באופן קל ופשוט בשוק ההון, לצד גמישות ונזילות מרבית – ועל היתרונות הנוספים נפרט כאן בהמשך. התזמון לפני סוף השנה משמעותי כיוון שתקרת ההפקדה השנתית בקופת גמל להשקעה עומדת על כ-72 אלף שקלים, ואם לא הגעתם לתקרה השנה ויש לכם כסף פנוי, כדאי למהר ולנצל אותה. במקרה שיש לכם סכום פנוי גבוה יותר, אפשר לבצע הפקדה נוספת כבר בתחילת השנה הבאה. כך, תוך זמן קצר יכול להיות לכם סכום משמעותי בקופת הגמל, במקום שהכסף ישכב בעו"ש. אם אין לכם קופה קיימת, כמובן שאפשר לפתוח חיסכון חדש ולהשקיע בו את הכסף עד התקרה הזו.

אסף, אם אין לנו סכום חד פעמי גדול, האם אפשר להפקיד בקופת גמל להשקעה סכומים נמוכים מידי חודש?
קופת גמל להשקעה עונה בדיוק על הצורך הזה – גמישות בהפקדה. כל חוסך או חוסכת יכולים להפקיד אפילו סכום חודשי נמוך של 100 או 200 שקלים. או, לחלופין, להשקיע בבת אחת סכום חד פעמי – עם או בלי תוספת של הפקדה חודשית לאחר מכן, כל אחד לפי יכולתו. אם כבר ניצלתם את התקרה השנתית, תוכלו למשל לפתוח חיסכון עבור הילדים או הנכדים – ולעזור להם לתכנן את העתיד. אגב, חשוב לתכנן גם את העתיד שלכם: כדאי לדעת שמגיל 60 ומעלה, קופת גמל להשקעה מאפשרת ליהנות מהטבת מס ייחודית. ניתן לנייד את הכספים לקרן פנסיה ולמשוך אותם כקצבה חודשית בפטור מלא ממס, וכך למעשה כל הרווחים שנצברו לאורך השנים פטורים ממס.

אילו עוד יתרונות יש לקופת גמל להשקעה?
הגמישות שהזכרנו לא נעצרת רק בגובה ההפקדות, אלא נכונה גם…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

מחשבון ניר ועט
תמיד כאן לשירותכם: