fbpx

עצמאים? קופת גמל להשקעה תאפשר לכם כרית ביטחון נוספת

אם כבר הפקדתם לפנסיה, רגע לפני שהשנה נגמרת כדאי לנצל את תקרת ההפקדות השנתית בקופת הגמל להשקעה – וליהנות מנזילות מרבית ויתרון מיוחד לחוסכים לפרישה.

אתר בית השקעות אלטשולר שחם

סוף השנה האזרחית מתקרב, ועבור עצמאים רבים זהו הזמן לבדוק את הנעשה בקרנות הפנסיה וההשתלמות, לסכם את גובה ההכנסה השנתית ולהשלים הפקדות. ההפקדה לחיסכון פנסיוני היא אמנם חובה, אך עצמאים רבים מעדיפים לא להפקיד באופן חודשי אלא חד פעמי, כנגזרת שנתית של ההכנסות. מעבר לחובה החוקית לחסוך לפרישה קיים גם תמריץ בדמות הטבות מס משמעותיות, שגדלות ככל שמפקידים יותר לקרן הפנסיה, לביטוח מנהלים ולקופת גמל, עד התקרה הקבועה בחוק. באופן דומה, גם בהפקדה לקרן השתלמות ישנן הטבות מס עד גובה התקרה.
אם אתם עצמאים וכבר ניצלתם את תקרת ההטבות השנתית באפיקי החיסכון הפנסיוני, כדאי לדעת שגם קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון אפקטיבי, שיש בו יתרונות רבים למשקיעים. "תקרת ההפקדה השנתית בקופת גמל להשקעה עומדת על כ-72 אלף שקל, וכדאי לנצל אותה", מסביר עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה באלטשולר שחם. "אמנם ההפקדה לא מזכה בהטבות מס, אבל היא מאפשרת לחוסכים גמישות ונזילות מרבית – ואלה יתרונות שמתאימים לעצמאים רבים".
יתרון נוסף בקופת גמל להשקעה הוא האפשרות לניהול מקצועי של הכסף גם בהשקעות בסכומים נמוכים – אין צורך בסכום התחלתי ואפשר להפקיד אפילו 100 או 200 שקל בחודש. אם יש בנמצא סכום פנוי גבוה יותר מהתקרה השנתית, אפשר לפצל את ההשקעה להפקדה נוספת כבר בתחילת השנה הבאה. כך, בתוך כחודשיים, יכול להצטבר בקופת הגמל להשקעה סכום משמעותי במקום שהכסף ישכב בעו"ש. עבור עצמאים, שלעתים חווים תנודתיות בהכנסות, זו עשויה להיות כרית ביטחון נוספת ל…..
בחיסכון לפנסיה באמצעות קופת גמל להשקעה, טמון עוד יתרון. היתרון כאן הוא שמעל גיל 60 ניתן לנייד את הכספים ל……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר אלטשולר שחם

תמיד כאן לשירותכם: