fbpx
אם מבוגרת ובת

ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים: יגדל מ- 52% ל- 67%

במשרד האוצר תכננו לבטל את הפטור ממס בחוק ההסדרים • הבוקר היא נידונה בוועדת השרים לתיקוני חקיקה (תקציב) בראשות שר התיירות חיים כץ והוסרה בהצבעה • כץ: "מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון ש"ח בשנה"

סוניה גורודיסקי, ישראל היום

בשורה טובה לפנסיונרים: ועדת השרים לתיקוני חקיקה (תקציב), בראשות ממלא מקום יו"ר הוועדה, שר התיירות חיים כץ, הצביעה היום (ראשון) נגד ביטול המס על הפנסיה.

במסגרת הצעת תקציב המדינה לשנים 2023-2024 שאושרה לפני כחודש בממשלה, הוצע לבטל הטבת מס משמעותית ביותר לפנסיונרים שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בתחילת 2025 ואשר נקבעה בחוק בשנת 2012. ההצעה הייתה אמורה להגדיל את הכנסות המדינה בכ-700 מיליון שקל בשנה ולמעשה לבטל את הפטור ממס לפנסיונרים. הדבר צפוי היה לפגוע בהכנסת הפנסיונרים בסכומים המגיעים לכ-8,000 שקלים בשנה.
במשרד האוצר תכננו לבטל את תקרת הפטור ממס (במסגרת חוק ההסדרים) שתוכננה לשנת 2025 – לפיה הפטור אמור להגיע ל-67%. היום, כאמור, גזרה זו בוטלה והפטור יעודכן כמתוכנן.

שר התיירות חיים כץ: "הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניס בפועל את הטבת המס לתוקף. מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון שקל בשנה. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

אם מבוגרת ובת
תמיד כאן לשירותכם: