fbpx
מיואש מול מחשב

הישראלים אוהבים ביטוחים – אילו מהם אנחנו באמת צריכים?

על כל צרה שלא תבוא: בשנים האחרונות ביטוחים הפכו לאחד המוצרים הפופולריים – אך מה חיוני ומה לא? • ומה עושים במצב של תשלום כפול? • כל מה שצריך לדעת
סוניה גורודיסקי , אתר ישראל היום

אילו ביטוחים כדאי לי לעשות ואילו לא?

ביטוח אינו "מעשיר" אדם, הרעיון שעומד מאחוריו הוא לספק פיצוי ולהחזיר את האדם/הרכוש למצבו ערב קרות מקרה הביטוח. קשה לומר אילו ביטוחים כדאי לעשות ועל אילו אפשר לוותר, זה תלוי בגורמים רבים מאוד – באופי האדם, במצבו הכלכלי והמשפחתי, בסוג העיסוק ובמקצוע שבחר לעצמו ועוד. עם זאת, אם ביכולתכם לרכוש שני ביטוחים בלבד, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח בריאות (המעניק כיסוי לביצוע השתלות ותרופות שאינן נכללות בסל הבריאות) הם ההכרחיים ביותר.

 

unknownגיליתי במקרה שיש לי כפל ביטוח רפואי, ועכשיו חברת הביטוח לא מסכימה לפצות אותי אף על פי ששילמתי לה במשך 15 שנה. מה עלי לעשות?

יש לפנות לחברת הביטוח ולהסב את תשומת ליבה לעניין. במרבית המקרים, חברות הביטוח באות לקראת המבוטחים ומחזירות כסף בגין כיסויים חופפים.

יש לי ביטוח רפואי שסיפרו לי שהוא המקיף ביותר, ועכשיו אני זקוק לטיפולים ובחברת הביטוח טוענים שאני לא מכוסה. מה עלי לעשות?
מומלץ לבדוק את טופס ההצעה (מה שביקשת לבטח), את הפוליסה (מה שהחברה ביצעה בפועל מול הבקשה שלך), ואם היו החרגות בגין מצב רפואי שהיה קיים טרם רכישת הפוליסה. חשוב לדעת כי על פי פסיקת בית המשפט והוראות המפקח על הביטוח, על חברת הביטוח להעלות כל טענה רלוונטית במכתב הדחייה, והיא אינה יכולה להעלות במועד מאוחר יותר טענת דחייה אחרת שהיתה יכולה לטעון במכתב הדחייה.
יש לי פוליסת "ביטוח מחלות קשות", המקנה לי קבלה של פיצוי כספי בגין גילוי מחלה קשה.

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: